توسعه صنعت گردشگری در جنوب کرمان

فرماندار شهرستان جیرفت گفت:گسترش و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در جنوب کرمان در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت در بازدید از اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو جیرفت با اشاره به ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی در توسعه گردشگری منطقه گفت:گسترش این اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای شهرستان در دستور کار قرار دارد و تسهیلات نیز برای این اقامتگاه ها در نظر گرفته شده است .

وی افزود: این اقامتگاه ها با توجه به اقلیم و بوم منطقه دایر می شوند و نوع ،سبک ،شکل وحتی مصالح وابزار های مورد استفاده نیز بومی آن منطقه است و موجب تفکیک اقامتگاه های بوم گردی با دیگر اقامتگاه ها مختلف است .

امینی روش تصریح کرد : اقامتگاه های بوم گردی در محیط طبیعی با رعایت ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری وسیمای طبیعی منطقه احداث می شود و ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول در محیطی طبیعی فراهم می سازد .

فرماندار شهرستان جیرفت اظهار کرد : اجرای این طرح ها می تواند به درآمد زایی برای روستائیان ، اشتغالزایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا ، حفظ بافت سنتی روستا ها و فرهنگ هر منطقه به عنوان میراث معنوی آن وتوسعه گردشگری کمک کند .

یادآور می شود: اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت با فاصله 5 کیلو متری از مرکز شهرستان جیرفت با مدیریت سالاری در محیطی طبیعی و با جاذبه های گردشگری در حال خدمت رسانی به مردم منطقه ، مسافران و گردشگران است.
انتهای پیام/ی

اقامتگاه های بوم گردی در محیطی طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.