معین های اقتصادی ، توسعه استان را رقم می زنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با ایده های مطرح شده در استان کرمان، معین های اقتصادی این استان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، توسعه استان را رقم می زنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، جعفر رودری روز دوشنبه در نود و سومین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 5 (شهرستان راور) گفت: اقدامات انجام شده در استان کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی ریاست جمهوری به عنوان الگوی کشوری معرفی شده است.
وی با بیان اینکه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی کار جدیدی نیز در استان کرمان آغاز شده است، عنوان کرد: با ورود و فعالیت معین های اقتصادی در استان کرمان این خلاء احساس می شد که شاید این معین ها برنامه مدیریت شده و هدفمندی برای توسعه استان نداشته باشند که به پیشنهاد استاندار کرمان مقرر شده که یک برنامه دوساله برای معین ها بر مبنای سه محور مشاغل خرد خانگی و خود اشتغالی، پروژه های سرمایه گذاری، تامین زیرساخت ها و اجرای پروژه های عمرانی تدوین شود.
جعفر رودری با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه مشاغل خرد خانگی و خود اشتغالی، ادامه داد: در این بخش فرمول توانمندسازی مردم مطرح شده زیرا بر اساس تجربیات گذشته، تنها با پرداخت وام و تسهیلات نمی توان مردم را به سطح خود اشتغالی و توانمندسازی رساند و در این زمینه آموزش مردم و اقدامات تسهیل گران مد نظر قرار گرفته است.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: در استان آمادگی وجود دارد که مدیران استان بتوانند همکاری لازم را در مسیر توسعه استان با معین های اقتصادی داشته باشند.
فرماندار شهرستان راور نیز با اشاره به پیگیری اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان، گفت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی، 21 طرح با سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال در این شهرستان اجرایی شده است که بخش زیادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.
سید حسن میرصادقی افزود: در راستای توسعه فرش دستباف دو کارگاه فرش عتبات عالیات راه اندازی شده که برای 250 نفر ایجاد شتغال را به همراه داشته است.
وی به رفع مشکلات معادن ذغالسنگ شهرستان راور اشاره و بیان کرد: معادن زغالسنگ در شهرستان راور یکی از ظرفیت های اصلی در مسیر توسعه است که با رفع مشکلات این حوزه می توان برای یک هزار نفر ایجاد اشتغال کرد.
میرصادقی تصریح کرد: تا پایان سال جاری بیش از 90 درصد روستاهای این شهرستان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار خواهند گرفت.
وی به دو برابر شدن میران آبیاری قطره ای و نیز کشت زعفران در شهرستان راور اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز شهرستان راور ظرفیت های بی نظیری دارد که به این موضوع نیز توجه ویژه ای شده است.
فرماندار شهرستان راور گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بهمن ماه سال گذشته به عنوان معین اقتصادی راور تعیین شده و تفاهم نامه مربوطه بین استانداری کرمان و این ستاد منعقد شده و این معین اقتصادی تاکنون کارهای خوبی را آغاز کرده اند.
وی افزود: در حوزه اشتغال زایی 23 طرح به معین اقتصادی شهرستان راور پیشنهاد شده که در دست بررسی قرار دارند.
قائم مقام بنیاد برکت نیز در این نشست گفت: این مجموعه با مطالعه وارد کار می شود و رویکرد کوتاه مدت و بلندمدت از رویکردهای ما در شهرستان راور می باشد.
جعفری عنوان کرد: به دنبال این هستیم که تمامی ظرفیت شهرستان راور در مسیر توسعه به خدمت گرفته شود و امیدواریم که مشکلات موجود در این راه، مرتفع شود.
وی بیان کرد: آمادگی داریم که در بحث فرش به عنوان یکی از مزیت های راور سرمایه گذاری کنیم و در این زمینه مطالعاتی داشته ایم گام دوم نیز بحث مرغ و تخم مرغ بوده و بوم گردی و گردشگری نیز گام سوم ما در منطقه راور است.
جعفری گفت: در این حوزه به دنبال توسعه پایدار هستیم و در این رابطه نباید در مردم توقع واگذاری تسهیلات دولتی زمین و مواردی از این دست ایجاد کرد زیرا معتقدیم در جایی که مشارکت مردم را نداشته باشیم، موفق نخواهیم بود.
رئیس گروه توسعه اقتصادی تدبیر نیز گفت: این گروه وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بازوی اجرایی این ستاد است که در طرح های با سرمایه گذاری بالای 30 میلیارد تومان وارد می شود.
مهرانی گفت: مقرر شده که این ستاد ظرفیت های منطقه را شناسایی کرده و طرح های توسعه ای را مبتنی بر ظرفیت های موجود اجرایی کند.
وی با اشاره به ظرفیت های حوزه معادن زغالسنگ در شهرستان راور، بیان کرد: در این راستا پیشنهاداتی را از سوی نماینده مردم راور در مجلس شورای اسلامی داشته ایم.
رئیس گروه اقتصادی تدبیر اظهار کرد: طرح های خوبی در حوزه های جمع آوری گیاهان دارویی و احداث کارخانه بسته بندی این محصولات، ایجاد نیروگاه، احداث گلخانه سه هکتاری و ... مطرح شده است.
مهرانی گفت: علاقه مند هستیم که طرح های دارای بازده اقتصادی پایدار را در شهرستان راور اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ی

مدیران استان در مسیر توسعه همراه معین های اقتصادی خواهند بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار