مرکز آمار ایران:

نرخ تورم آبان به ۸.۴ درصد افزایش یافت

نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به آبان امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است.

به گزارشنرخ تورم آبان ماه به ۸.۴ درصد افزایش یافت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه امسال، برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨.٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

١- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آبان ماه امسال، نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه امسال، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

٢- شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٤,٨، ٣٠٦.٩ و ٢٩٩.٧ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٨ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١٣.٠ درصد و مناطق روستایی ١٢.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه امسال، نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١١.٩ درصد و برای مناطق روستایی ١٢.٠ درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٢.٤، ٣٠٤.٩ و ٢٩٦.٤ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی ١٣.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١٢.١ درصد است.

٣- شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبان ماه امسال، برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٢٤٠,٠، ٢٣٨.٣ و ٢٤٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٨، ٠.٩ و ٠.٤ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٨.٠ درصد و مناطق روستایی ٧.٨ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه امسال، نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٨ درصد، مناطق شهری ٦.٧ درصد و مناطق روستایی ٧.١ درصد است.

انتهای پیام/

 افزایش 2 درصدی نرخ تورم کالا و خدمات مصرفی خانوار در مهرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
ان شالله تمام مشکلات اقتصادی برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
کجا بیکارن؟همه رفتن تو اسنپ و الو پیک
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۲:۵۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
امروز فقط نآن پانزده درصد بطور رسمي افزايش قيمت داشت ابقيه كالاها را هم مردم خود بهتر ميدانند چه ميزان از اول سال افزايش داشته چه از خانه چه از ماشين چه از گوشت مرغ برنج و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
بیمه سلامت که ازبین رفت واسه یه سرماخوردگی باید بری بیمارستان دولتی نوبت بگیری .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
جدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
چطور حساب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
ماشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
قیمت طلا آنقدر قوی تر از تومان و حتی دلار است که قیمت همه چیز را با طلا می توان مقایسه کرد
Iran (Islamic Republic of)
حقوقدان
۲۰:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
تخم مرغ 330 بود شده 500 . بعد چطوری 8 درصد تورم شده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
دولت اعلام کننده ی امار و نرخ تورم است.. دائما به ملت نرخ اعلام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
درسته اما کاش همیشه واقعیتو بگه
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۱۹:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
چه طوری حساب کردین که این عدد بدست اومده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۸:۵۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
تهرانم دریا داره
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
از دولت گرامی عاجزانه خواستارم به اقتصاد مردم کمک کنن در این شرایط سخت زندگی مردمی که شغل آزاد دارند به خاطر بیکاری از بدهی های زیادشون به خاطرخانواده به شدت رنج می برن به خدا شکستن غرور مرد جلو زن وبچش خیلی درد آوره خواهش میکنم از دولت عزیزمون حتما به امور اقتصادی مردم در حد امکان بیشتر رسیدگی کنن.خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خدا کنه مشکلات اقتصادی رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
از دولت محترم تقاضا مندم قیمت ارز های خارجی را افزایش دهد تا تولید کننده داخلی اسیب نبیند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۹:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
درسته با کاهش ارزش پول ملی (افزایش قیمت دلار) می توانیم ابرقدرت اقتصادی جهان بشیم کاری که چین انجام داد و انجام می دهد زمانی که این کار عملی شود شاهد افزایش صادرات کاهش واردات و افزایش ورود گردشگر به کشور هستیم چون کالای ایرانی ارزانترین کالا در جهان شمرده می شود سپس بجای اینکه ما بدنبال تکنولوژی باشیم تکنولوژی به دنبال ما می آید مثل بعضی از شرکت های آمریکایی که در چین کالای خود را تولید می کنند .
آخرین اخبار