مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خبر داد؛

فارس رتبه نخست کشور در پرداخت زکات

استان فارس، رتبه نخست کشور را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس در شورای زکات استان گفت: استان فارس در شش ماهه نخست امسال با ۱۲۳ درصد افزایش میزان جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه پارسال رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: این افزایش میزان زکات به تفکیک شامل ۳۵ درصد افزایش در جمع آوری زکات واجب، ۳۴۰ درصد افزایش در زکات‌های مستحبی و ۳۲۰ درصد در جمع آوری زکات فطریه نسبت به مدت مشابه پارسال است.

بذرافشان اظهار کرد: ۷۴ درصد این میزان زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا و ۲۶ درصد هم در طرح‌های عام المنفعه هزینه شده است.

حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری رئیس زکات استان فارس با بیان اینکه در شش ماهه گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: استان فارس پارسال هم با جمع آوری ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده، مقام نخست کشور را داشته است.

وی بیان کرد: در هشت ماه گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان جمع آوری شده که ۹ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۹ میلیارد تومان هم زکات فطریه و کفاره است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع شده به نیازمندان پرداخت شده است، تصریح کرد: با زکات جمع آوری شده به ۲۴ هزار نیازمند کمک معیشتی، ۸۳ باب منزل ساخته، ۴۰۰ مورد کمک به مرمت و بازسازی منازل نیازمندان، ۲۳۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳ مورد کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شده است.

رئیس زکات استان فارس گفت: ۵۷ طرح عمرانی عام المنفعه هم از جمله ۱۹ مسجد، ۲۰ حسینیه و فاطمیه و ۴ خانه عالم از محل وجوه زکات ساخته شده است.
انتهای پیام/ر

افزایش ۱۲۳ درصدی جمع آوری زکات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.