مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم:

تولید 8 هزار کتاب بریل در قم

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم از تولید 8 هزار کتاب بریل در استان و ارسال آن به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام جباری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد،گفت:در سال گذشته در محورهای مختلف فرهنگی، کتابخانه‌ای، عمرانی و پرسنلی به موازات هم فعالیت‌ها پیش رفته است.

وی در رابطه با توسعه فضای کتابخانه‌ای استان قم، افزود: در سال گذشته با مساعدت سازمان تبلیغات ،کتابخانه الزهرا در منطقه محروم شاه ابراهیم افتتاح شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم در رابطه با بازسازی و اصلاح فضای محیطی کتابخانه های عمومی هم تأکید کرد: سعی شد فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی برای حضور مردم فراهم باشد چرا که وقتی از مردم دعوت می‌کنیم که در کتابخانه حضور پیدا کنند باید همه شرایط لازم فراهم شود و در این راستا از سال گذشته ۳ کتابخانه عمومی بازسازی اساسی شد و امسال هم در دستور کار داریم که در سایر کتابخانه‌ها فضای مناسبی را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام جباری از تزریق بودجه برای اتمام پروژه‌های کتابخانه‌های نیمه تمام استان هم خبر داد و گفت: خیابان شهدای نوبهار که در منطقه محروم واقع شده است تا پایان سال ۹۶ و کتابخانه خیابان امام که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد در حال ساخت است تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

وی از تولید کتاب بریل و ارسال آن به سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های این اداره کل نام برد و افزود: این کار امسال هم با جدیت بیشتر دنبال شد؛ اعتبار خرید یک دستگاه پرینتر بریل از کشور سوئد به مبلغ ۸۷ میلیون تومان از سوی استانداری تأمین شد.

در سال جاری ۸ هزار کتاب بریل در استان قم تولید و برای استفاده نابینایان به سراسر کشور ارسال شد.

انتهای پیام/ش

ارسال هشت هزار کتاب بریل به سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار