برگزاری ۴۰ نمایشگاه معرفی ‌تبریز در ۴۰ کشور دنیا ‌

معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: ۴۰ نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تبریز در ۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی شهردار تبریز در نشست خبری با رسانه‌ها، با تاکید بر اینکه باید با جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف، تبریز را به کانون توجه تبدیل کنیم گفت: در قالب‌های مختلف می‌توانیم مفاخر، مشاهیر و پایبندی مردم به دین را در تاریخ مدنیت تبریز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند در انعکاس اخبار رویدادها و معرفی تبریز نقش مهمی داشته و همچنین مطالبه گری کنند افزود: رسانه‌ها می‌توانند مردم را با این رخداد همراه کنند. شاید توقعات نابجایی بین مردم ایجاد کرده ایم و اینگونه در ذهن مردم ثبت شده که ابتدای سال 2018 مردم از خواب بیدار شده و می‌بینند تبریز گل و بلبل و تبدیل به پاریس شده و گردشگران پشت مرزها منتظر آمدن به تبریز هستند. این اتفاقات رخ نخواهد داد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز با تاکید بر اینکه «تبریز2018» رویداد فرهنگ محور است گفت: نمی توان اقدامات قابل توجهی در حوزه زیرساختی انجام داد و مهم این است که جهت گیری فعالیت‌های ما، تبریز را به شهری گردشگرپذیر و دارای امکانات جذب گردشگر تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه «تبریز2018» رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی خواهد بود ابراز داشت: برنامه‌های مختلفی ترتیب داده شده است و باید مردم را با خود همراه کنیم چراکه خود مردم نقش مهم و بارزی را در میزبانی این رویداد بر عهده دارند.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: برگزاری 7 عنوان شهر فرهنگی در کشورهای مختلف، انعقاد قراراداد پروتکل خواهرخواندگی و تاکید بر دیپلماسی فرهنگی، برگزاری 40 عنوان نمایشگاه در 40 کشور برای معرفی تبریز و جاذبه های آن، برگزاری شب شعر تبریز در 10 کشور برای شهروندان ایرانی مقیم، با محوریت استاد شهریار و پروین اعتصامی و برگزاری همایش معرفی 3 علامه برای هموطنان ایرانی در این 10 کشور ازجمله سرفصل‌های برنامه‌های فرهنگی رویداد «تبریز2018» است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ تبریز در گذر تاریخ را طراحی کرده ایم و امیدواریم در ماه‌های آتی این نمایشگاه را اجرا کنیم ابرازداشت: اجلاس شهرداران کشورهای منطقه قفقاز، اجلاس خبرنگاران تخصصی گردشگری و جشنواره بین المللی عکس فیروزه از دیگر برنامه‌های فرهنگی در زمینه «تبریز2018» است.

معاون فرهنگی شهردار تبریز از برگزاری پنجمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره یکی از برنامه‌های مهم و خیابانی تبریز 2018 است افزود: چندین ماه این جشنواره به مخاطبین ارائه می‌شود و اجرای آن در نقاط مختلف شهر در محوطه جاذبه‌های گردشگری تبریز خواهد بود که در راستای ترویج فرهنگ گردشگری است.

 

انتهای پیام/ش

معرفی تبریز و جاذبه های گردشگری آن در غالب 40نمایشگاه در 40کشوردنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.