رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار :

پایش و مراقبت فعال بیماریهای طیور در شهرستان بهار

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار از انجام پایش و مراقبت فعال بیماریهای طیور در شهرستان بهار با توجه به آغاز فصل سرما خبر داد.

انجام پایش و مراقبت فعال بیماریهای طیور در شهرستان بهار
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازهمدان؛  بهزاد صادقی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار با اشاره به آغاز فصل سرما و امکان بروز بیماریهای ویروسی دام و طیور بخصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: کارشناسان دامپزشکی این شهرستان از واحدهای صنعتی و بومی موجود در شهرستان اقدام به انجام نمونه برداری و پایش و مراقبت فعال و غیرفعال کرده و در جهت کنترل بروز و شیوع این بیماریها در منطقه بر  اساس دستورالعمل‌های ابلاغی اداره کل دامپزشکی با جدیت تمام در حال فعالیت می‌باشد.
وی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی پرورش طیور در شهرستان بسیار گسترده است افزود: در جهت کنترل بیماریهای دامی کارشناسان دامپزشکی فعالیتهای گسترده ای شامل: بازدید شبانه از کشتارگاه طیور، نظارت بر جوجه ریزی و خروج از فارم واحدها، دریافت گزارش تلفات مرغداریها و بررسی علل بروز تلفات را انجام داده اند .
صادقی اظهار داشت: خوشبختانه موردی از بروز بیماریهای خطرناک عفونی طیور در منطقه گزارش نشده است.
رئیس اداره دامپزشکی بهار در پایان افزود: با عنایت به اینکه کشتارگاه طیور این شهرستان درصد بالایی از گوشت سفید مصرفی استان را تامین می‌کند گفت: بازرسی از این واحد گسترش یافته و مسئولین فنی و بهداشتی این واحد با آگاهی کامل فعالیت های خود را براساس دستورالعمل های سازمان انجام می دهند.
 
انتهای پیام/دا

پایش و مراقبت  بیمار های فعال دام و طیور در بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.