حل مسائل حقوقی 1700 هکتار از زمین های موقوفه استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مسائل حقوقی هزار و 700 هکتار از زمین های موقوفه استان اردبیل حل و خلع ید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در نشست با اصحاب رسانه و قلم بمناسبت دهه وقف با بیان اینکه در طی 3 سال گذشته هزار و 700هکتار از زمین های موقوفه استان در کاربری های مختلف خلع ید و اخذ سند شده است افزود: 100 هکتار آن سهم سالجاری است.

وی افزود: این دهه را بهترین فرصت برای تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: اجرای صادقانه نیات واقف و عمل کامل به وقف نامه مهمترین دغدغه اداره کل اوقاف استان اردبیل است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه فرهنگ حسنه وقف ریشه 750ساله در استان دارد اظهار داشت: در سالجاری حدود 20 وقف در استان انجام شده است.

حجت الاسلام قیامی در ادامه سخنان خود از تلاش اداره کل اوقاف و امورخیریه استان جهت پرورش 7هزار حافظ قرآن خبر داد و گفت: بقاع متبرکه امامزادگان استان بزرگترین پایگاه برای اجرای این طرح است.

وی از برگزاری بیش از 30برنامه در دهه وقف خبر داد و گفت: عطر افشانی مزار شهداء، دیدار با خانواده شهداء، برگزاری همایش یاوران وقف در 5 آذرماه و هم اندیشی با اساتید از دیگر برنامه های این دهه است که برخی از آن ها اجرا شده است.

انتهای پیام/ح

امسال 20 وقف در استان اردبیل انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.