تأکید ترامپ بر ساخت دیوار مرزی مکزیک در پی کشته شدن یک مأمور گشت مرزی آمریکایی

پس از کشته و زخمی شدن ۲ مأمور گشت مرزی در جنوب آمریکا، دونالد ترامپ بار دیگر بر ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، در پی کشته شدن یکی از مأموران گشت مرزی آمریکا در روز گذشته (یکشنبه) در تگزاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا باز هم بر ساخت دیواری در مرز مکزیک تأکید کرد.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: یک مأمور گشت مرزی در مرز جنوبی کشور کشته و یک مأمور دیگر هم به شدت مجروح شده است. ما این مسئله را بررسی می کنیم و عوامل آن را به دادگاه می کشانیم. ما حتما باید دیوار مرزی را بسازیم.

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: «روگلیو مارتینز، یکی از مأموران گشت مرزی روز یکشنبه به دلیل شدت جراحات در تگزاس کشته شد و یکی از همکاران وی هم در شرایط وخیم به سر می برد.»

مقامات آمریکا هیچ اطلاعات دیگری درباره علت کشته و زخمی شدن این دو مأمور مرزی منتشر نکردند و فقط وزیر امنیت داخلی اعلام کرد که تحقیقات برای یافتن علت این حادثه غم انگیز ادامه دارد.

دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات بارها بر وعده خود مبنی بر ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک تأکید کرد و اصرار داشت که مکزیک را مجبور خواهد کرد خودش هزینه ساخت دیوار را بپردازد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر از کنگره این کشور درخواست کرده است که بودجه ای را برای ساخت دیوار اختصاص دهد و سپس از مکزیک درخواست کند که این پول را به آمریکا بازگرداند. این در حالیست که مقامات مکزیک بارها تأکید کرده اند که این کشور تحت هیچ شرایطی هزینه دیوار را پرداخت نخواهد کرد.

کارشناسان هزینه احتمالی ساخت این دیوار را 38 میلیارد دلار برآورد کرده اند. در ماه مهر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ساخت 8 نمونه اولیه از دیوار مرزی مکزیک را به دستور ترامپ در سن دیگوی آمریکا آغاز کرد و کمتر از یک ماه بعد آن را به پایان رساند. از آن زمان به بعد اطلاعات دیگری درباره روند ساخت این دیوارها منتشر نشده است.

آمریکا در مجموع 3 هزار و 143 کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد که هزار و 52 کیلومتر آن دارای حفاظ است و در بیشتر بخش های آن ردیف های دوگانه و حتی سه گانه حصار برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا ساخته شده است.


انتهای پیام/

تأکید ترامپ بر ساخت دیوار مرزی مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار