آل‌اسحاق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیانیه نفتی ترامپ ضد ایران نقض صریح مفاد برجام است/تحریم‌ها در نقطه اوجش فقط 30 درصد تاثیر دارد

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بیانیه نفتی ترامپ ضد ایران، نقض صریح و فاحش برجام است.

بیانیه نفتی ترامپ ضد ایران نقض صریح مفاد برجام استیحیی آل‌‌اسحاق عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه نفتی ترامپ  ضد ایران، اظهار کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد دشمنی با نظام جمهوری اسلامی را اتخاذ و به تناسب این رویکرد در دوران‌های مختلف، برنامه‌های جدیدی را علیه مردم ما اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: براساس مفاد برجام آمریکا متعهد شده است که هیچ تحریمی را در مورد فعالیت‌های اقتصادی ایران اعمال نکند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در طول مذاکرات برجام و بعد از آن بارها شاهد بدعهدی‌های آمریکا بوده‌ایم.

آل‌اسحاق بیانیه نفتی ترامپ ضد ایران را نقض صریح و فاحش برجام دانست و گفت: آمریکا فقط در پی حفظ ظاهر برجام است و در عمل مدام آن را نقض می‌کند.

وی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد چرا که اگر این تحریم‌ها موثر بودند باید در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب تاثیر  خود را نشان می‌دادند که نداده‌اند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به سابقه  50 ساله تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها اشاره کرد و گفت: تاثیر گذاری تحریم ها در نقطه اوجش، فقط سی درصد بوده است چرا که همراه کردن جامعه جهانی در شرایط امروز با توجه به گستردگی ارتباط میان ملت‌ها سخت و تقریبا غیر ممکن است.

آل‌اسحاق اظهار کرد: برای اینکه اجماعی علیه یک کشور شکل بگیرد، باید 11 شرط رعایت شود، مثلا اگر آمریکا بخواهد کالایی را به ایران ندهد باید آن کالا منحصر به خودش باشد و امکان جایگزنی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای جهان مستقل هستند و دیگر زیر سلطه نمی‌روند، به ضرورت حذف دلار اشاره کرد و ادامه داد: دلار نوعی سلطه است که آمریکا به ناحق در نظام اقتصادی دنیا تحمیل کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: ضرورت داشتن  یک وسیله مبادلاتی برای اقتصاد و تجارت قطعی است،  به دلیل این ضرورت، سلطه و انحصاری از سوی آمریکا بر جهان ایجاد شده است که ظلم به اقتصاد جهان تلقی می‌شود.

آل‌اسحاق بیان کرد: آمریکا کاغذ‌هایی را امضاء و چاپ می‌کند و به ازای آن حجم عظیمی از خدمات و کالای کشورها را به سمت خود می‌کشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا به همه شبکه‌های نقل و انتقالات ارزی، پولی و بانکی می‌گوید که هرکسی می‌خواهد با دلار من با ایران معامله کند باید این محدودیت‌ها را بپذیرد بنابراین او یک ظلم بزرگ تاریخی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از زیر سلطه دلار بیرون آمدن یک حرف عقلی، منطقی و در جهت منافع ملت‌هاست، بیان کرد: این کار چون اقدام فنی و حرفه‌ای است مستلزم الزاماتی می‌شود که باید این الزامات را فراهم کرد.

گفتنی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به تعهدات دولتش در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام)، اعلام کرد که «میزان عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به اندازه‌ای هست که بتوان حجم خریداری نفت و محصولات نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا به واسطه آنها را به نحو محسوس کاهش داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار