آل‌اسحاق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا تعهدات قبلی‌اش را عملی نکرده است/با بدقولان مذاکره مجدد معنایی ندارد

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: آمریکا به قول‌های قبلی‌اش عمل نکرد بنابراین با بدقولان مذاکره مجدد معنایی ندارد.

آل اسحاقیحیی آل‌اسحاق عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح مذاکره مجدد در برجام و اضافه شدن ضمیمه‌ای به آن، اظهار کرد: مسئولان رسمی کشور در این مورد اعلام موضع کردند و گفتند که جای مذاکره مجدد وجود ندارد.

وی ادامه داد: مگر آمریکا به تعهدات قبلی خود عمل کرده است؟ که اکنون خواهان مذاکرات جدید و اضافه شدن ضمیمه‌ای به برجام است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مجموع مذاکراتی انجام شد و توافقی شکل گرفت، طرف‌های دیگر مذاکره کننده درصد پایینی از آن توافق را عملیاتی کرده‌اند و همانگونه که آمریکا به قول‌های قبلی‌اش عمل نکرد، به قول‌های بعدی‌اش هم عمل نمی‌کند و  با بدقولان نمی‌شود دوباره مذاکره کرد.

آل‌اسحاق تصریح کرد: در حوزه مسائل اقتصادی نمی‌توان براساس احتمالات چرخه اقتصادی یک کشور را پایه‌گذاری کرد یعنی ما نباید به احتمال اینکه ممکن است برجام به شکلی عملی شود، مجموعه روابط تجاری و اقتصادی‌مان را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید جنبه‌های احتیاط را رعایت کنیم و دولت هم منتظر اعلام مواضع 1+5 و آمریکا است، تصریح کرد: باید مناسبات اقتصادی خودمان را بر مبنایی تنظیم کنیم که آنان به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و به نظامات قبلی که داشتیم، برگردیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی تجربه‌های مختلفی در حوزه ‌ اقتصادی دارد ما دوران جنگ را پشت سر گذاشتیم، شرایطی را شاهد بودیم که کل کشور 10 میلیارد دلار بیشتر نداشت. بنده مسئولیت وزارت بازرگانی را بر عهده داشتم آن زمان سه میلیارد دلار در ازای ده هزار قلم کالا بیشتر نداشتیم و شرایط همچون اکنون نبود.

وی با بیان اینکه نخ تسبیح اداره کشور در دوران جنگ  اتحاد ملت بود، تاکید کرد: همه اعم از مردم، دولت و مجلس در مقابل تهدید خارجی متحد بودند، یک گروه در میدان‌های جنگ نظامی فعالیت می‌کرد و  یک گروه هم در میدان‌های اقتصادی.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در زمان جنگ عراقی‌ها کشتی‌های حامل گندم و محصولات استراتژیک را مورد هدف قرار می‌دانند،به خاطر دارم در یک روز باید هفت ناوگان کشتی را به هم وصل می‌کردیم و توسط نیروی زمینی و نیروی هوایی حفاظت می‌شدند،شرایط امروز کشور با زمان جنگ بسیار متفاوت است. ما می‌توانیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم و با شرط اینکه همه با هم متحد باشیم، مشکلات قابل حل است و جای نگرانی نیست.

وی درباره فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، افزود: به دلیل ایام سوگواری محرم جلسات شورای مرکزی برگزار نشد اما از این هفته جلسات دایر می‌شود و جبهه مردمی هم باید با شرایط جدید رویکردهایش را متناسب کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: باید همه گروه‌ها و فعالان برای موضوع اقتصاد پرونده جداگانه‌ای از مسائل سیاسی باز کنند، اقتصاد باید براساس منافع ملی و انقلاب باشد، نظام اداره حوزه اقتصادی به وحدت و هماهنگی نیاز دارد جبهه مردمی هم در این مسیر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

 

جبهه مردمی نیروهای انقلاب

پیشرفت در حوزه اقتصاد با وحدت

خروج آمریکا از برجام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار