کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منافع کشورهای اروپایی در برجام با مواضع ترامپ در تضاد است

رئیس خانه احزاب گفت: کشور‌های اروپایی با توجه به منافع شان در برجام با مواضع و اقدامات ترامپ مخالف هستند.

منافع کشورهای اروپایی با مواضع ترامپ در تضاد استحسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آینده برجام گفت: رفتار و گفتار رئیس جمهور آمریکا فاقد هرگونه متانت و عقلانیت است.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه اظهارات ترامپ در صحنه سیاسی هر از گاهی می‌تواند یک منطقه را با مشکلات جدی روبرو کند، اظهار کرد: بعضی از سیاست‌هایی هم که قبل از وی اتخاذ کردند می‌تواند در همین راستا ارزیابی شود زیرا که ترامپ یک تاجر است و سعی می‌کند از قدرت سیاسی که در اختیار دارد در جهت آنچه که از منافع ملی آمریکا تلقی می‌کند، استفاده کند.

وی با اشاره به زد و بندهای ترامپ با کشورهای عربی گفت: مثلا او با این کشورها پیوند می‌بندد و با برخی از آنها که از لحاظ فکری و سیاسی فاصله دارند به خاطر منافع تجاری قرارداد تجاری می‌بندد و این نشان می‌دهد که در تمام سیاست‌ها و مواضع خود به دنبال منافع اقتصادی هستند.

کمالی اروپایی‌ها را متمایل به مواضع ترامپ خواند و موضع گیری انگلیس در بحرین علیه کشورمان را گواه ادعای خود برشمرد و تأکید کرد: همه این کشورها از زاویه اقتصادی به مسائل نگاه می‌کنند اگرچه در ایران هم دارای منافع اقتصادی هستند.

دبیر کل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی که شرکت‌هایشان در ایران حضور دارند و یا مایل به ایفای نقش در اقتصاد ایران هستند منافع‌شان در این است که با اقدامات ترامپ مخالفت کنند و او را به تمکین برجام دعوت کنند و اگر آنها این را نپذیرند طبیعتا هم برای ما و هم برای آنها مشکل ایجاد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

 

خروج آمریکا از برجام

تاثیر خروج آمریکا از برجام در آینده آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار