به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

رونمایی از کتاب پاییز پرستوی سفید

کتاب پاییز پرستوی سفید اثر دکتر ابراهیم سلیمی کوچی در فسا رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کتاب «پاییز پرستوی سفید»، یک رمان خودنوشت از کودکی نویسندۀ آن در سن ۱۴ سالگی است.

موضوع اصلی این رمان سرگذشت یک پسر ایلیاتی است که به خاطر خشکسالی و بحران‌های زیست محیطی به حاشیۀ شهری در جنوب «فسا» می‌آید و در اثر یک اتفاق عاطفی برای این نوجوان، او با شهر آشتی می‌کند و درواقع شیفتۀ شهری می‌شود که در ابتدا برایش قلعه‌ای با دیوار‌های شیشه‌ای و قلعه‌ای با دیواری نامرئی بود.

این کتاب، مروری بر زندگی نسل دهه شصتی جوان‌های ایلیاتی است که بخاطر خشکسالی‌ها به حاشیۀ شهر‌ها آمدند.

در این اثر با رویکردی انتقادی به مسائل اجتماعی نگاه شده است. ضمن اینکه در این رمان، به نوعی از آدم‌های سنتی قصه‌گو نیز تجلیل شده است، و درواقع، در ورای رنج‌ها و در ورای تبعیض ها، مخاطب خود را به متحد شدن و یکی شدن دعوت می‌کند

کتاب «پاییز پرستوی سفید» نوشتۀ ابراهیم سلیمی کوچی، در ۳۰۸ صفحه و از سوی نشر خاموش منتشر شده است.

دکتر ابراهیم سلیمی در سال ۱۳۶۰ در فسا متولد شد وی پس از ادامه تحصیل در رشته حقوق و ادبیات تطبیقی به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان مشغول به تدریس شد، او مدتی نیز بعنوان مشاور اسبق معاونت برون مرزی صداوسیما فعالیت کرد.

در کارنامه علمی ابراهیم سلیمی می‌توان به انتخاب پژوهشگر نمونه سال ۹۳، تألیف بیش از ۵۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر بین المللی، تألیف و ترجمه ۴ عنوان کتاب علمی نظیر «دریچه‌ای به جهان رمان» و استاد مدعو دانشگاه سوربن فرانسه اشاره کرد.
انتهای پیام/ر

رونمایی از کتاب پاییز پرستوی سفید در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.