درس‌های عاشورايي و مفاهيم مهدوي نیازمند جامعه جهاني

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان گفت: جامعه جهاني نيازمند درس‌های عاشورايي و مفاهيم مهدوي است.

درس‌های عاشورايي و مفاهيم مهدوي نیازمند جامعه جهانيبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان  با بیان اینکه در میان موضوعات مختلف جامعه، فرهنگ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: فرهنگ در سعادت و خوشبختی مادی و معنوی انسان‌ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خداوند بعد از انتصاب رسول خود اولین دستوری که به انبیاء الهی می‌دهد پرداختن به موضوع فرهنگی است، افزود: اولین مأموریت نبی مکرم اسلام حل مسائل فرهنگی است که از جمله آن می‌توان به برپایی نماز و بیان احکام حدود الهی اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه والای کار فرهنگی را باید در سیره نظام توحیدی و اسلامی مشاهده کرد، گفت: در فرهنگ شیعه به جایگاه فرهنگ توجه بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدویت در بین شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، تصریح کرد: زنده نگاه داشتن این دو فرهنگ ویژگی ممتازی را به مکتب شیعه داده است.

دشتکی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم سعادت مادی و معنوی را برای جامعه به ارمغان بیاوریم باید نسبت به فرهنگ مهدویت و نهضت عاشورا و نهادینه کردن آن در بین مردم تلاش کنیم، افزود: فلسفه آن در استمرار فرهنگ عاشورا در جامعه است بدین معنا که علما و انبیاء تأکید فراوان به این مهم داشتند.

وی با اشاره به اینکه خانواده امروزی و جامعه بین‌المللی نیازمند درس‌های عاشورایی و مفاهیم مهدوی است، گفت: امروز با توجه به رشد تکنولوژی درس‌ها و پیام عاشورا جهانی شده است و این یک فرصت بسیار مغتنمی را برای ما به وجود آورده که این درس‌ها را در اختیار سعادت و نجات بشر قرار دهیم.

انتهای پیام/خ

جامعه جهاني نيازمند درس‌های عاشورايي و مفاهيم مهدوي است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.