مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

تجمع بزرگ عزادارن حسینی در روز اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز اربعین در میدان امام زاده عبدالله برگزار می شود.

تجمع بزرگ عزادارن حسینی در روز اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: این تجمع از ساعت ۹ صبح در میدان امام‌ زاده عبدلله شهر همدان با حضور پرشور مردم و هیئت های مذهبی برگزار می‌شود.

وی با دعوت از هیئت های مذهبی همدان برای شرکت گسترده در این برنامه گفت: ۲۵ هیئت خادمین زوار اربعین در استان فعال است و نذورات و خدمات مردمی را سازماندهی کرده و در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

حجت الاسلام با بیان اینکه ترویج امر به معروف و نهی از منکر با فرصت اربعین به راحتی برای جهانیان تبیین می‌شود، افزود: تبیین فرهنگ عاشورا و اهداف امام حسین(ع) می‌تواند در استمرار این فرهنگ اثربخش باشد.

وی افزود: فرهنگ تشیع باید به‌عنوان یک الگو برای جهانیان تبیین و شناسانده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به لزوم به غنیمت دانستن فرصت پیش رو بیان کرد:  باید از تمام امکانات، ظرفیت‌ها و استعدادها برای تبیین فرهنگ عاشورا از طریق فرصت اربعین استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه معصومین(ع) نیز همواره استمرار عاشورا را در اربعین پیگیری می‌کردند و جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل بودند، افزود: فلسفه این توجه این است که عاشورا فقط به یک دهه محدود نشود و در طول زمان استمرار پیدا کند.

وی تأکید کرد: بزرگداشت اربعین بزرگداشت عاشورا و اهداف آن است بنابراین برای بهره‌مندی تمام مردم جهان از اهداف معنوی و سعادت‌بخش این ایام باید با پیاده‌روی چشم جهانیان را به این امر خیره کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان پیاده‌روی اربعین را یکی از ضروریات جامعه امروزی خواند و گفت: مسلمانان از هیچ تلاش مادی و معنوی نباید در این زمینه کوتاهی کنند چرا که اربعین استمرار فرهنگ عاشوراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۶ ایستگاه صلواتی در استان همدان فعال شده است، افزود: مبلغانی نیز به ۱۰ موکبی که در خارج از استان فعالیت دارند اعزام شده اند.

وی از اجرای موفق «طرح نائب الزیاره» به نیابت از شهیدان در این ایام خبر داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده به نیابت ۸ هزار شهید استان، زوار نائب الزیاره آنها هستند.

انتهای پیام/ د.ا

تجمع عزادران حسینی در روز اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار