رئیس سازمان دامپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیماری دامی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است/ معدوم سازی 4500 دام در زلزله کرمانشاه

رفیعی پور از ارائه خدمات بهداشتی سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری مشترک انسان و دام در مناطق زلزله زده خبر داد.

بیماری دامی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است/معدوم سازی 4500 دام در زلزله اخیر کرمانشاهعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان دامپزشکی بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه غرب کشور با استراتژی‌های خاص جلساتی را برگزار کرد ما نیز بلافاصله در جلسه مدیریت بحران استانداری حضور پیدا کردیم، جلسات هماهنگی را انجام و اکیپ‌ها را اعزام کردیم.

وی ادامه داد: طی این چندروز در 4 استان قصرشیرین، پل‌دختر، دالاهو و کرمانشاه دام‌های تلف شده را از این استان‌ها پاکسازی کردیم که در این بین 4500 دام تلف شده در این استان ها گزارش شد.

تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری مشترک انسان و دام در مناطق زلزله زده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: همکاران سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از سرایت انواع بیماری این دام‌های تلف شده را دفن کردند و برای 500 دام زنده داروی ضدانگل رایگان، سم پاشی و واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و دام طی این چند روز انجام شده است.

رفیعی پور اضافه کرد: طی چند روز گذشته  در شهرستان سرپل ذهاب ارائه خدمات بهداشتی را آغاز کردیم و امیدواریم با ادامه خدمت رسانی و با کمک استان‌های همدان، ایلام، کردستان و لرستان، نیازهای مردم را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی همه توان خود را برای حفظ باقی مانده جمعیت دامی با انجام عملیات، ضدعفونی، واکسیناسیون ودفن بهداشتی لاشه ها به منظور تامین سلامت مردم منطقه با اعزام اکیپ های دامپزشکی به کار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در حال حاضر اقدامات خوبی  از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفته است، به طوری که در مناطق زلزله‌زده شیوع هیچ بیماری از سوی دام‌ها گزارش نشده است و تا به امروز با دفن بهداشتی به موقع از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار