رفیعی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعطای 48 پروانه تاسیس کشتارگاه توسط دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی از صدور 48 پروانه تاسیس توسط این سازمان برای ایجاد کشتارگاه خبر داد.

کشتارگاه نامناسب  خلأ جدی در بهبود زنجیره سلامت غذایی مردم داردعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر سازمان دامپزشکی  از احداث کشتارگاه های استاندارد و مجاز حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته کشتارگاه‌ها  را از حالت سنتی و نیمه صنعتی به  صنعتی تبدیل کرده‌ایم و در حال حاضر این امر موجب توسعه و ارتقا سطح تولید و سلامت فرآورده‌های خام دامی خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در واقع هدف ما این است که همه کشتارگاه‌های کشور از  نیمه‌صنعتی به صنعتی تبدیل شوند تا  خروجی محصولات دامی  از این طریق تضمین شود.

رفیعی پور عنوان کرد:کشتارگاه های سنتی با وضعیت غیر بهداشتی، سلامت مردم جامعه را به خطر می‌اندازند، نبود کشتارگاه نامناسب و بهداشتی خلأ جدی در بهبود زنجیره سلامت غذایی مردم است.

وی ادامه داد: نظارت بر بهداشت مواد غذایی، کنترل اماکن پرورش دام و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نقش مهمی را در تامین سلامت غذا، بهداشت و در نهایت سلامت جامعه دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به تعداد کشتارگاه‌ها کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زمینه کشتارگاه‌های دام 78 واحد صنعتی 298 واحد سنتی داریم و 48 عدد هم پروانه تاسیس  برای ایجاد کشارگاه داده شده است.

تاسیس72 کشتارگاه مخصوص طیور

رفیعی پور عنوان کرد: در بحث کشتارگاه های طیور هم در حال حاضر 260 کشتارگاه در حال بهره‌برداری است و 72 کشتارگاه هم در حال  تاسیس هستند. 

وی یادآورشد:کشتارگاه‌های صنعتی به لحاظ قانونی و اخذ مجوز  وابسته به سازمان دامپزشکی کشور هستند و با اقداماتی که در 2سال گذشته صورت گرفته   امیدواریم وضعیت کشتارگاه‌های کشور بهبود یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار