پولیسی که مهاجم انتحاری را در آغوش گرفت در دو رشته لیسانس داشت

سید بسام پاچا، پولیسی که در حملۀ پنجشنبه گذشته در کابل، با قربانی جان خود، جان ده ها تن را نجات داد در دو رشته لیسانس داشت.

پولیسی که مهاجم انتحاری را در آغوش گرفت در دو رشته لیسانس داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید بسام پاچا، پولیسی که در حملۀ پنجشنبه گذشته در کابل، با قربانی جان خود، جان ده ها تن را نجات داد در دو رشته لیسانس داشت.

او 5 سال در آکادمی پولیس ترکیه آموزش دید و پیش از آن در رشته علوم سیاسی نیز لیسانس گرفته بود.

سید بسام پاچا، وظیفۀ نگهبانی نشست سیاسی که هدف حمله قرار گرفت را بر عهده داشت. درست زمانی که انبوهی از غیرنظامیان از سالنی که در آنجا نشست برگزار شده بود بیرون می شدند، چشمش به کسی خیره می شود که بعد تر وی و بسیاری دیگر را می کشد.

بسام پاچا مهاجم انتحاری را صدا می زند، اما مهاجم نمی ایستد و به سوی انبوه مردم می دود. پاچا خودش را به مهاجم می رساند و او را در آغوش محکم می گیرد ... و این گونه خودش را قربانی می کند تا دیگران نجات یابند.

او بیست و پنج ساله بود و یک و نیم سال پیش پس از تکمیل درس هایش در ترکیه، به کشور برگشته بود. همراه با وی، 6 پولیس دیگر که از ورود مهاجم انتحاری به سالن قصر نوین جلوگیری کردند نیز جان باختند.

ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله با تقدیر از شجاعت این پولیس، وی را قهرمان خطاب کرد و گفت: «قهرمانی از این بیشتر نمی شود؛ من نمی دانم چگونه احساساتم را برای مردم و خانواده اش بیان کنم.»

پنج شنبه هفته گذشته یک مهاجم انتحاری به نشست سیاسی حزب جمعیت اسلامی که در یک هوتل در چهار راهی لب جر خیرخانه برگزار شده بود حمله کرد که تلفات زیادی بر جا گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
روحش شاد
آخرین اخبار