مفاد قانونی جایگزینی استقلال به جای نفت تهران در لیگ قهرمانان

بر اساس بندهایی از قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، در صورت حذف نفت از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال تهران جایگزین این تیم می شود.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانبا بررسی قوانینی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رقابت های باشگاهی  سال های 2017 تا 2020 وضع کرده است، به صراحت مشخص می شود که در صورتی که نفت تهران نتواند مجوز حرفه ای را کسب کند و از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود،استقلال تهران جایگزین این تیم خواهد شد.


در بند 12.5 قوانین مربوط به رقابت های باشگاهی ای اف سی برای سال های 2017 تا 2020 آمده است: در جایی که  باشگاهی که سهمیه لازم برای ورود به مسابقات آسیایی را کسب کرده ،نتواند مجوز بگیرد،باشگاهی که پس از این تیم در لیگ برتر آن کشور ،بهترین رتبه را کسب کرده و مجوز لازم را به دست آورده ،جایگزین باشگاه مذکور خواهد شد.

در بند 12.3 این قوانین نیز گفته شده است: در جایی که یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، جام حذفی نداشته باشد سهمیه آن کشور به  ترتیب به تیم های زیر تعلق می گیرد:

قهرمان لیگ برتر
نایب قهرمان لیگ برتر
تیم سوم لیگ برتر
تیم چهارم لیگ برتر
با توجه به این که سال گذشته پرسپولیس با شکست نفت تهران قهرمان جام حذفی شد و از طرف دیگر این تیم موفق شد مستقیما به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یابد، سهمیه مذکور به استقلال تهران می رسد.
انتهای پیام/


مفاد قانونی جایگزینی استقلال به جای نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار