مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد؛

ثبت ۱۹ وقف جدید در استان فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت ۱۹ وقف جدید در این استان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این موقوفات ارزشی حدود ۳۰ میلیارد ریال دارند که در جهت عمل به نیات واقفین خیر از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: بیشترین وقف‌ها مربوط به شهرستان استهبان با پنج وقف، جوان‌ترین واقف خیری ۳۷ ساله از شهرستان ممسنی و مسن‌ترین واقف از شهرستان کازرون با ۸۷ سال سن است.

موسوی ادامه داد: بیشتر مصارف وقف‌های جدید که از طرف واقفان مدنظر قرارگرفته است در حوزه‌های ساخت حسینیه و مسجد، دارالقرآن، اطعام، روضه‌خوانی محرم و صفر و ایجاد کانون‌های فرهنگی مذهبی است.

وی در مورد فعالیت‌هایی که برای ثبت‌اسناد موقوفات در سال گذشته انجام‌شده است، اظهار داشت: تاکنون یک هزار ۶۱۶ سند مالکیت تک‌برگ صادرشده و درمجموع، بیش از ۵ هزار رقبه موقوفه، سنددار شده است و ۲۰۰ هزار رقبه موقوفاتی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها فاقد سند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در مورد مطالبات اوقاف از دستگاه‌های اداری، تصریح کرد: میزان بدهی این دستگاه‌ها بیش از یک میلیارد ریال و بیشتر در زمینه‌های اجاره و پذیره است که به دنبال وصول آن‌ها هستیم.
انتهای پیام/ر

بدهی ۱۰۰ میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی فارس به اوقاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار