در صحن علنی مطرح شد؛

ماموریت لاریجانی به کمیسیون‌های عمران و امور داخلی برای اعزام گروهی به مناطق زلزله زده

رئیس مجلس گفت:کمیسیون‌های عمران و امور داخلی گروهی را برا‌ی رسیدگی به وضعیت مجروحان و آسیب دیدگان زلزله اعزام کنند.

نطق پیش از دستوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان ماه) با اشاره به زلزله شب گذشته اظهار کرد: این زلزله چند استان ما را از جمله کرمانشاه و ایلام درگیر کرد که به خانواده درگذشتگان و آسیب دیدگان تسلیت می‌گویم و همدردی نمایندگان مجلس را با آنها اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: از وزارتخانه های کشور، بهداشت و هلال احمر می‌خواهیم که امکانات لازم را با سرعت بیشتر به مجروحان و آسیب دیدگان و کسانی که اکنون خانه هایشان خراب شده برسانند.

لاریجانی تاکید کرد: براساس اطلاعات بنده از شب گذشته تاکنون اقدامات بسیاری برای رساندن امکانات انجام شده است، همچنین از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم که در ساعات اولیه دستور دادند تا نیروهای نظامی به کمک آسیب دیدگان بشتابند.

رئیس مجلس اظهار کرد: یک اهتمام عمومی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان نیاز است، از کمیسیون عمران و شوراها می‌خواهیم تا با اعزام گروهی به منطقه زلزله زده، هرچه سریعتر امکانات را به مردم برسانند، همچنین حجم آسیب‌ها را ارزیابی کنند تا در آینده کمکهای لازم به این عزیزان ارسال شود.

لاریجانی با اشاره به دستور امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ما ابتدا بحث بودجه ریزی براساس روش عملکرد را داریم، یکی از مسائلی که مستمرا از دولت می‌خواستیم همین بودجه عملیاتی بود که قرار شد براساس مدل جدید این کار انجام شود.

رئیس مجلس ادامه داد: این موضوع جزء مسائلی است که از ابتدای سال دنبال می‌شد، ما باید نظام بودجه ریزی به نحوی باشد که متناسب با عملکرد پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بنده از آقای نوبخت تشکر می‌کنم که طی جلسه گذشته اعلام کرد بودجه سال 97 براساس همین نحوه بودجه ریزی طراحی می‌شود که این گام بزرگی است و انشاءالله در آینده نظام بودجه ریزی ما تغییر کند.

لاریجانی بیان کرد: براساس بررسی‌هایی مرکز پژوهش ها، قانون بودجه ریزی را هم باید در مجلس متناسب با این موضوع تغییر دهیم، البته دیوان محاسبات در این مورد بحث های طولانی داشته اند لذا از رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دیوان محاسبات خواستیم تا به این جلسه بیایند.

رئیس مجلس اظهار کرد: بودجه ریزی اقتضائات خاص خود را دارد هم در نگارش بودجه و هم در تخصیص بودجه، همچنین باید تغییراتی در قانون صورت بگیرد، لذا این جلسه بسیار مهم است و می‌تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی تغییرات اساسی دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
لاریجانی دوستت داریم . تسلیت منم میگم به جان باخته گان
آخرین اخبار