مرتضوی مطرح کرد؛

عفونت ناشی از تعویض مفصل هیپ از مهم‌ترین علل شایع مرگ و میر از سرطان

دبیر انجمن ارتوپدی گفت: از چهار سرطان مهم در دنیا یکی از مهم‌ترین علل شایع مرگ و میر، عفونت ناشی از تعویض مفصل هیپ است.

عفونت ناشی از تعویض مفصل هیپ از مهم ترین علل شایع مرگ و میر از سرطانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد جواد مرتضوی دبیر انجمن ارتوپدی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی، در ارتباط با موضوع هیپ اظهار کرد: درگیری مفصل لگن یا هیپ به علل مختلفی همچون دررفتگی مادرزادی، تروما و تصادفات، آرتروز اولیه و عفونت مفصل هیپ ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه این موارد درمان، تعویض مفصل هیپ است، افزود: در بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی انواع روش های تعویض مفصل هیپ و روش‌های نوین مورد بحث و گفت‌ و گو قرار می‌گیرد.

عوارض تعویض مفصل برای سلامتی

دبیر انجمن ارتوپدی با اشاره به اینکه عوارض تعویض مفصل شامل مواردی همچون عفونت، لخته شدن خون و آمبولی است، ادامه داد: در بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی، پانل عوارض تعویض مفصل مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت .

مرتضوی تصریح کرد: بعد از چهار سرطان مهم در دنیا یکی از مهم‌ترین علل شایع مرگ و میر، عفونت ناشی از تعویض مفصل هیپ است لذا با توجه به اهمیت این مسئله در بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی به این موضوع پرداخته‌ایم.

وی افزود: تغییرات مفصل هیپ در افراد جوان از دیگر موضوعاتی است که در بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی مورد بحث و گفت‌ و گو قرار می‌گیرد و پانلی در همین راستا اختصاص داده ایم.

این جراح و فوق تخصص زانو و لگن با بیان اینکه دررفتگی‌های نامحسوس از جمله علت تغییرات مفصل هیپ در افراد جوان می‌تواند باشد، گفت: این مشکل نیاز به درمان به موقع دارد تا از تخریب کامل مفصل هیپ جلوگیری شود، لذا براساس اهمیت این مسئله در بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی نیز به این موضوع پرداخته‌ایم.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی 29 آبان ماه تا سوم آذر ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و در این کنگره ۱۱ سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، کره، ترکیه، آلمان ، کلمبیا، انگلستان، کانادا، اتریش حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار