کمبود ویتامین D عامل بروز سرطان‌های سینه و پروستات

یک متخصص ارتوپد گفت: سرطان‌های سینه، پروستات، بیماری‌های قلبی و عروقی در اثر کمبود ویتامین D شیوع پیدا می‌کند.

کمبود ویتامین D عامل بروز سرطان‌های سینه و پروستاتیاسر ن‍ژادی متخصص ارتوپدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ویتامین دی در بدن به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند و این ویتامین به صورت محلول در چربی است.

 وی بیان کرد: ویتامین دی عضلات را تقویت می‌کند و کمبود آن در سنین میانسالی ناتوانی عضلانی را به همراه می‌آورد و همچنین کمبود ویتامین دی در کودکان باعث بروز عارضه را‌شیتیسم و بیماری نرمی استخوان می‌شود.

 نژادی با بیان اینکه کمبود ویتامین دی در بزرگسالان باعث بروز مشکلات استخوانی می‌شود،‌ افزود: کمبود ویتامین دی در بزرگسالی سبب بروز عارضه پوکی استخوان می‌شود و بیماری‌های سرطان‌های سینه، پروستات، بیماری‌های قلبی و عروقی نیز در اثر کمبود این ویتامین شیوع پیدا می‌کند.

 وی با بیان اینکه کودکان در حال رشد نیاز مبرم به ویتامین D دارند ادامه داد: کودکان در حال رشد،‌ خانم‌های باردار،‌ زنان شیرده و همچنین افراد چاق نسبت به سایر مردم نیاز بیشتری به ویتامین D دارند که در این بین افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند، شدیدا به این ویتامین نیاز دارند.

 نژادی تاکید کرد: روغن ماهی سالمون و آزاد، وعده تخم مرغ و جگر دارای ویتامین D غنی هستند. کودکان بین یک تا سه سال باید 248 واحد و افراد بالای 50 سال 400 واحد در طول روز ویتامین دی جذب کنند.

انتهای پیام/

عوارض کمبود ویتامین D در بدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی وخوب
آخرین اخبار