70 روستای دوستدار کتاب درجنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت :پارسال 70 روستا از جنوب کرمان به عنوان روستای دوستدار کتاب به وزارتخانه معرفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ،در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جامعه ای که اطلاعات عمیق نداشته باشد، گرفتار اطلاعات سطحی می شود که این مهم از طریق کتاب بدست می آید.

وی بابیان اینکه با بالا بردن سرانه مطالعه مردم ،اقدام بسیار بزرگی انجام می شود افزود:عملکرد هفته کتاب نباید مختص به همین یک هفته باشد، و هفته کتاب باید آغاز طرح های ابتکاری تا سال آینده باشد.

سعادت فر با بیان اینکه کتاب ،افراد را به یک مطالعه عمیق وادار می کند، تصریح کرد: همه ما باید از این مهم بهره بگیریم و بایداز ظرفیت ادارات ، کسبه و اصناف در حوزه کتاب استفاده شود.

امام جمعه شهرستان جیرفت تاثیر گذاری کتاب را در مقاطع ابتدایی را بیشتر از سایر مقاطع عنوان کرد و افزود: مقطع ابتدایی مقدمه تمام مقاطع است، این دوره از تحصیل تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر دوره ها دارد.

همچنین ،حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در جیرفت نیاز به کتابخانه های بیشتری داریم، گفت: شهرستان جیرفت ظرفیت بسیار بالایی در هر زمینه ای دارد و باید کتابخانه های این شهرستان افزایش یابد.

اسحاقی با اشاره به بحث روستاها و عشایر دوستدار کتاب در این منطقه، اظهار کرد: سال گذشته 70 روستا از جنوب کرمان به عنوان روستای دوستدار کتاب به وزارتخانه معرفی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد:سال گذشته استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بی نظیر بود، و این مهم نیز امسال با شکوه تر از گذشته در شهرستان جیرفت برگزار می شود.
انتهای پیام/ی

معرفی 70روستای دوستدار کتاب به وزارت فرهنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار