کرمان؛

کتابخانه ی فاطمه ها همچنان پابرجا

کتابخانه ای در ۳۰ کیلومتری کهنوج سه قلب بزرگ در آن می تپید، سه دختر بچه به نام های فاطمه که از تیرماه سال ۸۹سعی کردند با جمع آوری کتاب های شخصی و کمک معلمشان کتابخانه ای را در روستای خود راه اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان میر شکاری موسس و مسئول کتابخانه فاطمه ها گفت : از آنجایی که بنده خودم فرهنگی و معلم در روستای دهکهان بودم و این سه دانش آموز علاقه زیادی به کتاب و مطالعه داشتن و من هرچه کتاب داشتم در اختیار این سه دانش آموز قرار دادم .

وی افزود : با علاقه ای که از این سه دانش آموز به کتاب دیدم بنا رو گذاشتم که در این روستا یک کتابخانه تاسیس کنم و از آنجایی که این سه دانش آموز هرسه نفر بنام فاطمه بودن اسم کتابخانه رو گذاشتیم فاطمه ها

میرشکاری بیان کرد: با راه اندازی این کتابخانه فعالیت آن گسترش پیدا کرد و همه مردم این روستا علاقه مند به کتاب شدند و تاثیر زیادی گذاشته است .

روستای دهکهان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهنوج استان کرمان، چند‌سالی است که با تأسیس کتابخانه‌ای کوچک شاهد تحولی بزرگ در زندگی و گذران روزهای دختران و زنان این روستا بوده است؛ کتابخانه‌ای که کاملا تصادفی، با ثبت‌نام نخستین اعضایش که ۳فاطمه بودند، نام فاطمه‌ها را به‌خود گرفت و این روزها ۲۰نفر عضو اصلی دارد که فعالیت‌های ویژه‌ای در پیشبرد و بهبود اهداف کتابخانه دارند و بیش از ۲۰۰عضو دیگر که از راه‌های دور و نزدیک خود را به کتابخانه می‌رسانند تا بیش از گذشته‌ها بخوانند و بدانند.

گفتنی‌ است سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در سال ۹۳، روستای دهکهان را به عنوان روستای دوستدار کتاب در ایران معرفی کرد.

انتهای پیام / ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.