ورود سیب‌های آذربایجان غربی به بازار‌های جهانی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ورود سیب‌های آذربایجان غربی به بازار‌های جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفر صادق اسکندری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: صادرات سیب‌های آذربایجان غربی به کشور‌های خارجی در برنامه کاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: سطح باغات آذربایجان غربی ۱۳۰۰۰۰ هکتار از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار باغات در کل کشور است.

وی افزود: از ۲۵۰۰۰۰ هکتار باغات موجود در کشور، ۶۰۰۰۰ هکتار آن در آذربایجان غربی واقع است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: ۸۶ میلیون تن سیب در جهان تولید می شود که ایران با تولیدات ۴ درصدی در رتبه سوم قرار دارد.

اسکندری با اشاره به تولیدات سیب در آذربایجان غربی، تصریح کرد: آذربایجان غربی ۲۹ درصد از ۳.۴ میلیون تن سیب تولیدی کشور را تامین‌می کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه اول تولید سیب در کشور را داراست، اظهار کرد: سالانه ۹۹۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

اسکندری گفت: بیش از ۳۰ درصد سیب‌های تولیدی در واحد‌های فراوری ۴۸ گانه، ۱۰ درصد بصورت تازه خوری و فصلی مصرف می‌شود.

وی درباره صادرات سیب گفت: بیشتر صادرات سیب ما به بازار‌های عراق است و هدفمان از سال گذشته برای یافتن بازار‌های جدید است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال با توجه به مذاکرات انجام‌شده با سفارت ایران در افغانستان، هیئتی برای صادرات سیب به کابل و قندهار برای صادرات اعزام خواهد شد.

اسکندری درباره بازار‌های هدف جدید برای سیب‌های تولیدی آذربایجان غربی اظهار کرد: صادرات سیب به کشور‌های پاکستان و هند نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ن.م

تولید سالانه ۹۹۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
خیلی خوبه