وقوع اولین رگبار باران پراکنده پاییزی در سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و تندباد در استان هرچند به شکل پراکنده فراهم است.

وقوع اولین رگبار باران پراکنده پاییزی در سیستان وبلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و با تقویت جریانات مرطوب جنوبی و عبور ناوه کم دامنه سطوح میانی جو از استان، روز یکشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و تندباد در استان سیستان و بلوچستان هرچند به شکل پراکنده فراهم است.

ملاشاهی  با اشاره به اینکه در روز دوشنبه بارش ها محدود به ارتفاعات جنوبی استان است، افزود: با توجه به اینکه این بارش اولین بارش پس از حدود بیش از سه ماه در استان سیستان و بلوچستان است، لغزندگی در جاده ها انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه با تشدید جریانات شمالی، در مناطق شمالی و برخی نقاط مرز شرقی و نوارغربی استان وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید رخ خواهد داد و دمای هوا حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، خاطر نشان کرد: در روزهای جمعه و شنبه در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۶ و کنارک و راسک با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

باران  پاییزی در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار