فعالیت 56 سمن خراسان شمالی در حوزه مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 56 سازمان مردم نهاد در استان خراسان شمالی در زمینه های پیشگیری، درمان، صیانت و کاهش آسیب به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان اظهار کرد: از مجموع این تعداد 40 سازمان مربوط به حوزه پیشگیری، 12 مرکز اقامتی در حوزه درمان، سه مورد در زمینه کاهش آسیب و یک مورد نیز درحوزه صیانت اجتماعی فعالیت دارد.

وی بر مشارکت و فعالیت سازمان های مردم نهاد در این استان تاکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف تخصص دارند که در 6 ماه سال جاری 29 طرح اجتماعی ارائه شده است که تلاش خواهیم کرد مورد تایید ستاد قرار گیرند.

وی بر توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هم تاکید کرد و گفت: در این راستا باید با علم و دانش و دقیق پیش بروند و برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی اظهار کرد: توانمندی سازی سازمان ها در اولویت است که در این ر استا در سال جاری پنج کارگاه توانمند سازی، برگزاری 9 اتاق فکر، 16 جلسه هم اندیشی در حوزه های مختلف داشته ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر سازمان های مردم نهاد نیروی های متخصص و با تجربه هستند ،افزود: بیشتر افراد تحصیل کرده با رشته های مرتبط هستند که ظرفیت و پتانسیل خوبی برای استفاده از تجربیات آنان است.

وی اظهار کرد: هم اکنون در حوزه تخصصی زنان و خانواده نیاز به همکاری بیشتر با سازمان های مردم هستیم که در این راستا از فعالان اجتماعی می خواهیم در این خصوص همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی بر شبکه سازی و لینک سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف این شورا ایجاد شبکه سازی است تا از ظرفیت تمامی سازمان های مردم نهاد استفاده مطلوب داشته باشیم و از توانمندی آنان در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

ریواده بر بالا بردن کیفیت خدمات سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و افزود: برون سپاری و تنوع سمن ها نیز از دیگر اهداف شورای است که در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر هستیم.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد شکل اقتصادی ندارند اما در زمینه های مختلف برای اجرای طرح به آنان کمک مالی می شود که هم اکنون طرح هایی در دست بررسی در زمینه های مختلف از جمله محلات و مدارس است.

خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.

انتهای پیام/آ

فعالیت سازمان های مردم نهاد در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.