در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«خوب، بد،زشت»؛ روایتی طنازانه از مضامین جنگ است

کارگردان نمایش «خوب، بد، زشت» گفت: این نمایش به صورت کمیک، مسائلی چون جنگ و مسائل اجتماعی را بیان می‌کند.

«خوب، بد،زشت»، کمدی ترین تئاتر سیاسی ایران؟!ابوالفضل حاجی علی‌خانی کارگردان نمایش «خوب، بد، زشت»، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص به صحنه بردن این نمایش گفت: این نمایش سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و اجرای عمومی دریافت کرد. ما در یکی از شب‌ها که میزبان اهالی مرکز هنرهای نمایشی بودیم، درخواست کردیم که مجوز دوباره اجرای این نمایش آیینی را بگیریم و با همکاری مهدی شفیعی و پیمان شریعتی این نمایش را دوباره بر صحنه بردیم.

وی درباره استفاده از سبک کمدی برای القای مضمون جنگ به مخاطبان اظهار کرد: من اکثر کارهایم را خودم می نویسم و کارگردانی می کنم. سبک نوشتاری من، کمدی پر آشوب نیست بلکه بازتاب زندگی است. این نمایش تمام ابعاد محبت، عشق، اشک، لبخند و ... را دارد و به مضامین اصلی همچون جنگ و مسائل اجتماعی می‌پردازد.

حاجی علی خانی در مورد تغییرات متن خود نسبت به سال گذشته تصریح کرد: من از دوستانم از جمله حسین وارسته در این باره کمک گرفتم؛ ولی قالب اصلی متن همان متن اصلی و اولیه بود و تنها در برخی بخش ها تغییر کوچکی حس می شود.

کارگردان نمایش «خوب، بد، زشت» درباره ملاک انتخاب بازیگران گفت: به دلیل مشکلی که بازیگر قبلی داشت، دیگر با او همکاری نکردیم؛ ولی این بازیگر جدید بسیار تواناست و ما را در تدارکات و همراهی با عوامل پشت صحنه هم بسیار کمک کرد.

وی در خصوص رابطه اهالی تئاتر با یکدیگر اظهار داشت: مسئله ای که وجود دارد این است که ما همیشه شعار می دهیم، هوای اهالی تئاتر را داریم و پشت هم هستیم؛ ولی به جای رفاقت با یکدیگر رقابت های ناسالم داریم و هرجا که از دستمان بربیاید، زیرآب هم را می زنیم و این مسئله از نظر من، بسیار ناراحت کننده است!

این کارگردان در خصوص رضایت از تالار حافظ برای اجرای نمایش بیان کرد: سالن بسیار خوبی از لحاظ استانداردهای فنی بود و در کار ما بسیار تاثیر گذاشت. البته همکاری عوامل سالن با ما بسیار خوب بود.

وی همچنین در مورد ویژگی های بارز نمایش خود که لقب «کمدی ترین تئاتر سیاسی ایران» را از دیدگاه او گرفته، خاطرنشان کرد: نمایش «خوب، بد، زشت» نمایشی موضوعی نیست؛ چرا که نباید تئاتر را این گونه تقسیم بندی کرد و این تقسیم بندی ها باعث آسیب تئاتر می‌شود. در این نمایش مخاطب نسبت به مسائلی مثل جنگ با چاشنی لبخند رو به رو می شود.

حاجی علی خانی در پایان درباره استقبال تماشاگران گفت: متاسفانه ما فرصت کمی برای تبلیغات داشتیم و ده روز مانده به اجرا تبلیغات را شروع کردیم؛ به همین دلیل تماشاگر محدودی داشتیم. ولی مخاطبان از هر قشری برای تماشای نمایش آمده بودند. 90 درصد راضی بودند و 10درصد هم پیشنهادهایی برای تکمیل نمایش به من دادند که باعث ارتقای کارم شد.

 

انتهای پیام/

 

توضیحات کارگردان نمایش «خوب بد زشت» درباره مضمون این اثر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار