تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

بازیگر «خفگی» تئاتری شد/ موزه تئاتر به زودی افتتاح می‌شود

حضور بازیگر زن چهره سینما بر صحنه تئاتر، از جمله اخبار مهم هفته قبل در عرصه هنرهای نمایشی بود.

بازیگر «خفگی» تئاتری شد/ موزه تئاتر به زودی افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تأسیس موزه تئاتر، افزایش بودجه تئاتر، حضور ۱۲۰ اثر متقاضی خارجی برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تمدید شدن مهلت ارسال آثار بخش ادبیات نمایشی و حضور تازه یک چهره سینمایی برای اولین بار بر صحنه تئاتر از جمله اخبار بی سروصدا ولی مهمی بودند که در هفته گذشته، بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

رویدادهای این هفته تئاتر، خبر از اتفاقات خوشایند آینده این عرصه می‌زنند؛ یعنی هنر تئاتر شاید قرار است به جایگاه واقعی‌اش دست یابد و همانند دیگر هنرها، در دل عموم مردم هم جای بگیرد.

مرور رویدادهای این هفته تئاتر خالی از لطف نیست. پس با ما همراه باشید؛

نخستین رویداد، حضور بازیگر چهره سینما الناز شاکردوست بر صحنه تئاتر است. او قرار است با نمایش«گم و گور» به کارگردانی امیر مهندسیان، برای اولین بار قدم بر صحنه تئاتر بگذارد.

رویداد بعدی، افزایش حمایت دولتی و بودجه برای تئاتر است که وزیر ارشاد در این باره گفت: مصرف فرهنگی کم از نان روزانه ندارد، ما اقدامات جدی را در پیش گرفته ایم که از تئاتر حمایت دولتی کنیم و بودجه آن را افزایش دهیم.

حضور ۱۲۰ اثر متقاضی خارجی برای شرکت در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، رویداد بعدی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. البته گفته شده حضور این کشور های خارجی قطعی نشده و در حال برنامه ریزی است.

تمدید مهلت ارسال آثار بخش جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر فجر، رویداد دیگر و پایانی در این حوزه بود. سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس پور برگزار می‌شود.

همچنین؛ در هفته گذشته گفته شد، مکانی اولیه برای موزه تئاتر خریداری شده که با حمایت اعضای شورای شهر تهران در حال آماده سازی است و به زودی موزه تئاتر افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار