اخبار ضد و نقیض از عزل «عطا محمد نور»

برخی منابع خبری اعلام کردند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به زودی «عطا محمد نور»، والی بلخ را از این سمت برکنار خواهد کرد.

اخبار ضد و نقیض از عزل «عطا محمد نور»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری اعلام کردند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به زودی «عطا محمد نور»، والی بلخ را از این سمت برکنار خواهد کرد.

یک منبع حکومتی به رادیو آزادی گفته است اشرف غنی در باره جانشین آقای نور، با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی نیز صحبت کرده است.

خبر عزل عطا محمد نور از سمت والی بلخ در حالی منتشر شده است که برخی منابع نیز خبر از استعفای او می دهند.

گفته می شود هیاتی از سوی ریاست اجرائی به بلخ رفته تا درباره آماده شدن عطا محمد نور برای ایجاد تغییرات در کرسی این ولایت صحبت کند.

به گفته عبدالشکور واقف حکیمی، سخنگوی جمعیت اسلامی  هیاتی به نمایندگی از شورای رهبری این جمعیت با عطا محمد نور، رئیس اجرائی جمعیت و والی بلخ دیدار کرده است.

عطا محمد نور از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ والی بلخ بود و در این سال با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان او را به عنوان سرپرست تعیین کرد. اما در ماه فبروری سال جاری میلادی، آقای نور بار دیگر بر اساس حکم رئیس جمهور به عنوان والی بلخ تعیین شد.

او اخیرا انتقاد‌های تندی از حکومت وحدت ملی داشته و به همراه محمد محقق و جنرال دوستم ائتلافی علیه حکومت تشکیل داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار