واکنش «عبدالله» به حمله تروریستی علیه تلویزیون خصوصی شمشاد

رئیس اجرایی افغانستان در واکنش به حملۀ تروریستی بر تلویزیون خصوصی شمشاد گفت: این اقدام به معنای هدف قرار دادن آزادی بیان، مردم سالاری و دستاوردهای مطبوعات و رسانه‌های افغانستان می‌باشد.

واکنش «عبدالله» به حمله تروریستی علیه تلویزیون خصوصی شمشادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی افغانستان در واکنش به حملۀ تروریستی بر تلویزیون خصوصی شمشاد گفت: این اقدام به معنای هدف قرار دادن آزادی بیان، مردم سالاری و دستاوردهای مطبوعات و رسانه‌های افغانستان می‌باشد.

عبدالله در اعلامیه‌ای افزود: حمله به جامعۀ رسانه‌ای افغانستان، به هدف خفه‌کردن صدای رسای ملت و فعالیت آزاد و بی طرفانۀ مطبوعات پویا و هوشیار افغانستان صورت می‌گیرد.

 وی خطاب به گروه های تروریستی تاکید کرد که با چنین اقداماتی هرگز به هدف نخواهند رسید.

رئیس اجرائی افغانستان گفت: تروریست ها با توجه به اهداف شوم و کارنامه‌های خونین و تبهکارانۀ شان، هرگز فعالیت آزاد رسانه‌ها، خبرنگاران و مطبوعات افغانستان را بر نمی‌تابند. به همین دلیل، به تکرار شاهد حملات وحشیانۀ آن‌ها بر رسانه‌های خصوصی و دولتی در مرکز و ولایات کشور بوده‌ایم.

به گفته او، هدف قراردادن رسانه‌ها و خبرنگاران، خلاف تمام قوانین جنگی، بین‌المللی و ارزش‌های انسانی است و تروریستان کوردل بابت چنین اعمالی مورد بازپرس و مواخذه قرار خواهند گرفت.

رئیس اجرایی با بیان اینکه آزادی رسانه‌ها و مطبوعات در افغانستان برای همۀ کشورهای منطقه و جهان الگو و نمونه است گفت: خبرنگاران و جامعۀ رسانه ای کشور، علیرغم تهدیدها و فشارهای گروه‌های تروریستی در طول شانزده سال گذشته در کنار مردم افغانستان و نیروهای امنیتی برای دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و ملی کشور قرار داشته‌اند و قربانی داده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: تعهد حکومت به آزادی بیان و رسانه‌ها پابرجا و استوار است و ما خود را مکلف به تأمین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران کشور می‌دانیم.

مقام‌ها در وزارت امور داخله و صحت‌عامه می‌گویند که حمله بالای شبکه تلویزیونی شمشاد ۲ شهید و ۲۱ زخمی برجا گذاشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار