صدور ۱۹ هزار روادید عراق برای اتباع مقیم خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: 19 هزار تبعه افغانستان مقیم این استان تا کنون روادید عراق را دریافت کرده و راهی سفر عتبات عالیات همزمان با ایام اربعین حسینی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد عجمی افزود: از حدود 34 هزار تبعه افغان مقیم خراسان رضوی که برای پیاده روی سفر عتبات ثبت نام مقدماتی کردند 21 هزار نفر اقدام به تکمیل مدارک و پرداخت هزینه سفر کردند.

وی گفت: تاکنون برای 19 هزار نفر آنان دفترچه اقامت و روادید سفر به عراق صادر و تحویل شده و بقیه هم در دو روز آینده تحویل و تمامی این اتباع افغان تا سه روز مانده به اربعین حسینی اعزام می شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود امسال بین 20 هزار تا 25 هزار نفر از اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق از ایران عبور کنند.

عجمی افزود: این زائران از مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شده و بعد از زیارت بارگاه منور رضوی و استراحتی 24 ساعته در مشهد عازم خوزستان و مرز شلمچه شدند.

وی گفت: در مشهد روزانه برای چهار هزار نفر از زائران افغانستانی ورودی به استان و مشهد ظرفیت اسکان و اقامت تدارک شده و بعد ازاستراحت عازم عراق می شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: به زائران افغانستانی که فاقد یکی از روادیدهای جمهوری اسلامی ایران یا عراق باشند به هیچوجه اجازه عبور داده نمی شود.

انتهای پیام// م.م

اعزام اتباع خارجی افغان به مراسم اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.