خراسان رضوی، سومین استان برتر در بهبود فضای کسب و کار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس نتایج پایش ملی محیط کسب و کار توسط اتاق بازرگانی ایران، جایگاه این استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار از رتبه بیست و سوم به رتبه سوم ارتقا یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در نشست با منتخبان تشکل های دانش آموزی خراسان رضوی افزود: طرح گفتگوی با اقشار در راستای انتقال نیازها، خواسته ها و مشکلات از کف جامعه به مسئولین و شنیدن نظرات مسئولین توسط اقشارمختلف می باشد و برگزاری این جلسه نیز با هدف شنیدن نظرات دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اسامی و طرح دیدگاههای آنان می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان دانش آموزی، گفت: وجود 4 هزار و 500 گروه پیشتازان با جمعیت 130 هزار نفری از دانش آموزان و همچنین 3 هزار و 200 خبرنگار دانش آموز عضو خبرگزاری پانا نشان از تلاش های گسترده سازمان دانش آموزی استان در راستای نقش دادن به دانش آموزان و آماده سازی آنان برای دنیای آینده است.

حسینی کانون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر را یکی دیگر از تشکل های موفق دانش آموزی دانست و گفت: اجرای طرح ابتکاری محله های عاری از دخانیات که توسط کانون دانش آموزی هلال احمر انجام می گیرد نیز از جمله فعالیت های بسیار مطلوب می باشد.

معاون استاندار اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را از دیگر تشکل های موفق دانش آموزی دانست و افزود: پیش بینی برگزاری همایش جهان بدون ترور و همچنین طرح عقد اخوت دانش آموزان جهان اسلام که درراستای رویداد فرهنگی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام می باشد از جمله طرح های موفق در حوزه انجمن اسلامی دانش آموزان می باشد.

حسینی کنکور زدگی و حافظه محوری را آفت بزرگ آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هدف آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموزان کارآفرین و دارای مهارت باشد.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید متوازن، واقع گرایانه و با سرعت بیشتری اجرا شود و شعار پروژه مهر آموزش و پررش استان نیز در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، اشتغال را مساله اصلی کشور دانست و گفت: یکی از راه های رسیدن به جامعه سالم، متعادل و متکامل تلاش در جهت ایجاد اشتغال است و در همین راستا ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در سال جاری برای استان هدف گذاری شده است.

حسینی به تکلیف ایجاد ٨٧ هزار فرصت شغلی سالانه در طول برنامه ششم در استان اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی حداکثر 6 درصد اعتبار کشور را دارا بوده و هشت درصد جمعیت کشور را دارد اما ایجاد مشاغل و فرصتهای شغلی در این استان 18 درصد کشور است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری نشست با منتخبان تشکل های دانش آموزی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.