کشف تالار ستون دار هخامنشی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: بخش هایی از یک تالار ستون دار دوران هخامنشی در محوطه تاریخی ریوی شهرستان مانه و سملقان کشف شد.

کشف تالار ستون دار هخامنشی در خراسان شمالی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ سویدانلویی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت : در پژوهش های باستان شناسی که از سال 1391 در محوطه تاریخی ریوی آغاز شد،  ساختمانی بزرگ مربوط به معماری شاه نشینی دوره هخامنشی با بخش هایی از یک تالار ستون دار و پایه ستون سنگی کشف شد.

وی افزود : بر اساس این پژوهش ها، از دوران اشکانی و ساسانی شواهد معماری و باستان شناسی مختلفی از محوطه ریوی به دست آمده که نشان از توالی استقراری پس از دوران هخامنشی در محوطه ریوی است .

سویدانلویی اظهار کرد : پژوهش های باستان شناسی محوطه تاریخی ریوی شهرستان مانه وسملقان بصورت مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و موسسه باستان شناسی آلمان از سال 1394 آغاز شده است .

وی تصریح کرد :با توجه به شواهد باستان شناختی، ریوی یکی از مهمترین محوطه های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش های باستان شناسی هدفمند در آن می تواند موجب ارتقاء شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان خراسان شمالی شود .

گفتنی است : محوطه تاریخی ریوی در نزدیکی روستای نجف  واقع در شهرستان مانه و سملقان و در شمال غرب استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/آ

 پژوهش های باستان شناسی در محوطه تاریخی ریوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.