افزایش 25 درصدی صادرات کالا از خوزستان

ناظر کل گمرک استان خوزستان از افزایش 25 درصدی صادرات کالا از استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا جعفری، ناظر کل گمرک استان خوزستان بیان داشت: صادرات خوزستان در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 4 میلیارد دلار بوده که 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بحث صادرات در شرایط اربعین وضعیت خاصی دارد که در سال گذشته سعی شد تا دقایق آخر و تا زمانی که امکان عبور از مرز برای کامیون ها فراهم است، صادرات متوقف نشود.

جعفری اذعان داشت: در سال جاری نیز تا زمانی که امکان صادرات وجود داشت، هماهنگی‌های لازم برای عبور کامیون های ایرانی فراهم شد.

ناظر کل گمرک استان خوزستان تصریح کرد: همچنین از مرز شلمچه نیز تمهیدات لازم برای عبور و مرور کامیون های ایرانی فراهم شد و تا آخرین زمان ممکن بحث صادرات متوقف نشد.

این مقام مسئول افزود: یکی از برنامه های اساسی که در سال آینده در دستور کار جدی قرار گرفته ، ایجاد راه دسترسی کامیون‌ها به مرز است که تا آن زمان به بهره‌برداری می رسد.

محمدرضا جعفری در ادامه گفت: با ایجاد این راه دسترسی، همزمان با خدماتی که به زائران اربعین ارائه می‌شود در بحث صادرات نیز می توانیم شرایط عادی در این پایانه مرزی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امسال تا زمانی که مراجعه ‌کننده برای صادرات داشتیم اقدامات لازم برای عبور آن ها از مرز فراهم شد و امید است با توسعه زیرساخت ها شرایط برای صادارت آسان تر شود.

استان خوزستان علاوه بر داشتن 2 پایانه مرزی با عراق در چذابه و شلمچه دارای چند بندر مهم تجاری از جمله بندر اروندکنار،امام خمینی(ره)، سجافی و اروند است.

انتهای پیام/گ

صادرات کالا از خوزستان 25 درصد افزایش نشان می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.