مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

واحدهای مسکونی خالی استان یزد نیازمند برنامه ریزی مناسب/ وجود 50 هزار خانه خالی

مدیرکل راه و شهرسازی یزدگفت: 50 هزار خانه خالی در استان وجود دارد که استفاده از واحدهای خالی نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه واحدهای مسکونی استان با تعداد خانواده های آن تقریبا برابر است ، گفت: 50 هزار خانه خالی در استان وجود دارد که استفاده از واحدهای خالی نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

نقصان محمدی  افزود: با توجه به اینکه خانه ، محلی برای تبلور فرهنگ عمومی است، سیاست این اداره کل ساخت خانه به عنوان محلی برای آرامش و درخور شان مردم است.

وی تراکم جمعیت در یزد را حدود 40 نفر در هر هکتار ذکر کرد و یادآور شد: می توان با برنامه ریزی مناسب در زمین های کوچک ساختمان هایی ساخت که مناسب نیازهای مادی و معنوی انسانها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سازمان علمی، آموزشی و تربیتی ملل متحد یونسکو با تاکید بر ساخت و ساز سازگار با بافت غنی این شهر است ، اضافه کرد: به همین دلیل در ساخت و سازها باید به اصول شهر جهانی احترام گذاشت.

نقصان محمدی تصریح کرد: هم اکنون 310 هزار خانوار در استان سکونت دارند و کمیت واحدهای مسکونی در یزد مناسب است با این حال برنامه این اداره کل در بخش کیفیت بخشی به بحث خدمات رسانی و ارتقای آرامش زندگی است.

وی با اشاره به فعالیت استان در بخش مسکن مهر یادآور شد: ساخت مسکن مهر در یزد به عنوان دومین استان کشور پایان یافت که به نظر کارشناسان و مسئولان ، ساخت این واحدها از لحاظ کمی و کیفی در سطح مطلوبی است.

این مسئول یکی از برنامه های راه و شهرسازی را تعریف زمین هایی برای مسکن اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نوع مسکن هم پاسخ نیازهای کمی و نیازهای کیفی را برآورده خواهد کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی یزد تاکید کرد: این طرح در آینده به بافت های هدف ، شامل بافت های حاشیه ای و فرسوده که به شدت کیفیت زندگی در آن پایین است کمک خواهد کرد تا به هویت مکانی که برای زندگی ایده آل انسان است،برسیم.

نقصان محمدی اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و به منظور مراقبت از ساخت و سازها و نظارت بر مواد و مصالح سازگار با بافت کهن و نیز بازآفرینی بافت قدیمی به زودی دفتر منطقه ای تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در یزد مستقر خواهد شد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن شهرنشین و مابقی در روستاها زندگی می کنند.

بر اساس سرشماری سال 1395، یزد چهارمین استان از لحاظ بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی بعد از آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داشت.

انتهای پیام/ ی

در ساخت و سازها باید به اصول شهر جهانی احترام گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار