یزد؛

واگذاری 880 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در چهار سال گذشته

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در یزدگفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه های منفی علیه دولت، 880 هزار واحد مسکن مهر معادل سالانه 220 هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه های منفی علیه دولت، 880هزار واحد مسکن مهر معادل سالانه 220هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

 اصغری مهرآبادی امروز چهارشنبه 11مرداددر هفتمین آیین رسمی بهره برداری از مسکن مهر استان یزد افزود: مجموع واحدهای مسکن مهر کشور 2 میلیون و 200هزار واحد بوده که ساخت یک میلیون و950 هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و 835 واحد افتتاح شده است.

وی گفت: 85 تا 90هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و 110هزار واحد نیز معارض داشته یا بدون متقاضی است و حدود 36 هزار واحد نیز دارای مشکلات حقوقی و قضایی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در همه آیتم های این طرح پیشتاز بوده ادامه داد: در این دولت در حالی 880 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده که این میانگین در دولت های گذشته 680 هزار واحد بوده است.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر در مجموع 50هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که اگر با آورده های متقاضیان و صاحبان آن جمع زده شود حدود 100هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات این طرح بزرگ با این میزان بودجه، همیشه مورد تأکید ریاست جمهوری و معاون اول بوده خاطرنشان کرد: بر همین مبنا جهانگیری تاکید کرده بود بعد از حقوق و مزایای کارکنان ، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر پیگیری شود.

این مسئول، یزد را دومین استان در تکمیل طرح مسکن مهر بعد از زنجان اعلام کرد و گفت: از هفته دولت تا پایان آبان ماه جاری نیز پایان مسکن مهر را در 10 استان دیگر جشن خواهیم گرفت و برای بقیه استان ها نیز بعدا برنامه ریزی می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری برای تکمیل این طرح ها از دهه فجر تا پایان سال از دستگاه ها خواست برای حل مشکلات بیمه ای ، پایان کار واحدها و اقساطی کردن تسهیلات، همکاری لازم را داشته باشند.

وی در عین حال از مساعدت و همکاری دولت تدبیر و امید در فراهم کردن زمین و امکانات چهار میلیون واحد مسکن شهری خبر داد و افزود: اگر سرانه جمعیت خانوارها را سه نفر در نظر بگیریم با تکمیل این طرح ها 12 میلیون ایرانی صاحبخانه شده و از این موهبت برخوردار می شوند.

اصغری مهرآبادی درباره مسکن مهر استان یزد هم گفت: امروز و در آیین جشن پایانی این واحدها که کیفی ترین و زیباترین واحدهای کشور است باید از همه دست اندرکاران مسکن مهر تشکر کنیم.

وی از مهمترین ویژگی های مسکن مهر یزد را مکان یابی مناسب و کیفیت بالای آنها اعلام کرد و ادامه داد: تنها 2 پروژه مسکن مهر یزد شامل 256واحد دارای مشکلات حقوقی و قضایی است که در حال پیگیری می باشد.

وی تأکید کرد: مسکن مهر استان یزد کمترین مشکل را در کشور داشته و با توجه به همراهی مطلوب استاندار و معاون عمرانی، مشکلات اندکی که بوده نیز برطرف شده است.

در پایان این مراسم کلید یک واحد مسکن مهر به طلبه ای جوان و خانواده اش تحویل و از دست اندرکاران طرح 22هزار واحدی مسکن مهر استان نیز تقدیر شد.
انتهای پیام/ ی

مسکن مهر استان یزد دارای کیفی ترین و زیباترین واحدهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.