آسیا تایمز: استعفای سعد حریری تحت حمایت آل‌سعود پیروزی برای حزب‌الله است

آسیا تایمز در گزارشی به بررسی استعفای نخست‌وزیر لبنان از سمتش و حمایت عربستان سعودی از این اقدام ناگهانی پرداخت.

آسیا تایمز: استعفای سعد حریری تحت حمایت آل‌سعود پیروزی برای حزب‌الله استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسیا تایمز نوشت استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان تحت حمایت عربستان سعودی، پیروزی برای حزب الله لبنان است.

حریری استعفای خود را از طریق یک سخنرانی تلویزیونی از ریاض بدون مشورت یا اطلاع قبلی میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که این امر شوکی را در سراسر لبنان به وجود آورد. شاید عربستان سعودی از حریری خواست استعفا کند؛ کشوری که از مدت ها قبل از وی و جایگاهش حمایت می کرد و پدرش رفیق حریری نیز تحت حمایت سعودی ها بود.

میشل عون هنوز درباره استعفای حریری اظهارنظر نکرده است و می گوید وقتی نخست وزیرش از عربستان بازگشت، در این باره با وی صحبت می کند. اگر چه بسیاری افراد گمان می کنند حریری به این زودی ها به بیروت بازنمی گردد.

به لحاظ قانونی،‌ عون می تواند استعفای حریری را نپذیرد اما بعید است چنین کاری صورت گیرد. آنها احتمالا از یک سیاستمدار مستقل سنی درخواست می کنند نخست وزیری لبنان را برعهده بگیرد چرا که بر اساس قانون اساسی لبنان، نخست وزیر این کشور نمی تواند شیعه یا مسیحی باشد. کناره گیری حریری از قدرت، به میشل عون و حزب الله آزادی عملی را برای طراحی سیاست های لبنان مطابق با خواسته‌هایشان در آستانه انتخابات پارلمانی ماه مه سال دو هزار و هجده می دهد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار