تقوی مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی؛ مهم‌ترین رویکرد جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از بحث‌های مهم این جشنواره محسوب می‌شود.

اقتصاد مقاومتی؛ مهم‌ترین رویکرد جشنواره ملی کتاب سال دانشجوییبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقوی دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی در نشست خبری بیست چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: این جشنواره را می توان جز معتبرترین جشنواره ها در حوزه کتاب معرفی کرد.

وی ادامه داد: جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان یک رویداد باسابقه در جهاد دانشگاهی نزدیک به ربع قرن سابقه استمرار داشته است.

 دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی افزود: جشنواره کتاب سال در این دوره فراخوان خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است و تا شهریور ماه امسال دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه کردند.

تقوی تصریح کرد: آثار پس از بررسی های اولیه شرایط احراز در چهار مرحله مورد بررسی داوران قرار گرفتند و در نهایت آثار برگزیده هفته آینده در دانشگاه تهران معرفی خواهند شد.

وی عنوان کرد:در حال حاضر 770اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که در مرحله اول 100اثر حذف و 660اثر به عنوان آثار برای شرکت در جشنواره وارد شدند؛ این آمار نشان دهنده این است که امسال نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش داشته ایم.

دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: بیشترین تعداد آثار در گروه های مختلف در حوزه علوم انسانی هستند که رشته حقوق با 81اثر، در علوم پزشکی و دامپزشکی و فنی و مهندسی هم با 52 اثر حضور دارند؛ امسال 66درصد آثار، تالیفی و 34 درصد آثار، ترجمه هستند.

تقوی ادامه داد: امسال هم اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از بحث های مهم این جشنواره محسوب می شود و قرار است امسال از ناشرین برتر هم تقدیر شود.

وی یادآورشد: ما نیازمند هستیم که در فضای دانشجویی و جامعه در حوزه کتابخوانی فعالیت های موثری عرضه کنیم.

انتهای پیام/

اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار