استان کردستان دارای 52 منطقه حاشیه‌نشین است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: در کل استان کردستان ۵۲ منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد.

استان کردستان دارای 52 منطقه حاشیه‌نشین است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمال ارشدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان پیش‌ازظهر امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی استان کردستان که با محوریت بررسی راهکارهای حمایت و توانمندسازی زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت‌دیده و حمایت و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده آنان در سالن جلسات بهزیستی سنندج برگزار شد، گفت: در ارتباط با تقسیم کار ملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها و کارگروه‌های خاصی را مشخص کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضیعت حاشیهنشینی افزود: در کل استان کردستان 52 منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: در سنندج اقدامات خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام شده و 910 میلیون تومان در این حوزه  جذب شده و متناسب با آسیب‌های اجتماعی بین سازمان‌ها تقسیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به رشد 287 درصدی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: سند طلاق در استان کردستان تدوین شده و به مرحله اجرایی رسیده است.

ارشدی با بیان اینکه تدوین سند کودکان کار و خیابانی تدوین شده است، افزود: در خصوص توانمندسازی زنان در مناطق حاشیه شهرها 17 طرح را اجرا کرده‌ایم و در سال گذشته یک هزار و دویست نفر در این راستا آموزش دیدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به سیمای آسیب‌های اجتماعی گفت: در سال گذشته آمار طلاق در استان کردستان چهار و یک دهم بود که امسال نسبت به مدت مشابه تغییری نکرده و بیشترین آمار طلاق با نرخ 3.2 مربوط به شهرستان سنندج است.

وی گفت: میزان آلودگی به مواد مخدر در حوزه شهری 67 درصد و در حوزه روستای 33 درصد است.

وی گفت: در سال گذشته حدود 268 متکدی جمع‌آوری شده که از این تعداد 146 نفر مرد و 122 نفر زن بودند و حدود 51 نفر نیز انتقالی از شهرستان‌های دیگر بودند.

انتهای پیام/د م

جذب اعتبار 910 میلیون تومان در حوزه آسیب های اجتماعی کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.