مدیرکل بازارچه‌های مرزی خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری صادرات از بازارچه‌های مرزی استان از لحاظ وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴۰ درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کوروش محمدی  مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۴۵ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۱۱ کیلوگرم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: این میزان کالا به ارزش دو هزار و ۸۳۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۵۳۱ هزار ریال انجام شد که کاهش ۳۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

محمدی  افزود: در این مدت نیز ۱۳ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۵۱ کیلوگرم واردات از بازارچه‌های مرزی انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد از لحاظ وزن افزایش و سه درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جانمایی بازارچه‌های مصوب اخیر هیئت دولت در استان انجام شده است و مراحل مقدماتی راه اندازی رسمی این پنج بازارچه مصوب، انجام شد و تأمین اعتبار آن در کارگروه ویژه مرز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد حجم مبادلات از بازارچه‌های مرزی استان به صادرات و فقط ۱۰ درصد به واردات اختصاص دارد که آن هم مربوط به واردات دام است که از مرز کوهک سراوان انجام می‌شود، این میزان واردات بسیار اندک است و مورد استقبال کشور مقابل نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار