راه‌اندازی آزمایشگاه شناسایی گیاهان دارویی در گرمی

با هدف شناسایی و معرفی گیاهان دارویی یک واحد آزمایشگاهی با بهره‌گیری از کارشناسان و اساتید این حوزه در شهرستان گرمی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد فرخی مدير اجرايي معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل دیروز در جلسه بررسی تحقیقات گیاهان دارویی بر ضرورت حمایت از این قبیل طرح‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف سازمان جهاد دانشگاهی مبنی بر ساماندهی گیاهان دارویی، این مرکز با بهره‌گیری از ظرفیت موجود قادر خواهد بود تا در شناسایی گیاهان و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی فعالیت‌های مناسبی را انجام دهد.

وی افزود: به منظور فراگیر شدن اطلاعات مردم در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی کلاس‌های مختلف آموزشی ویژه اقشار مختلف مردم با همت جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد تا در فرهنگسازی و ارائه آموزش‌ قدم‌های مناسبی برداشته شود.

مدیر اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل یاداور شد: با موضوع شناسایی و معرفی گیاهان دارویی یک واحد آزمایشگاهی با بهره‌گیری از کارشناسان و اساتید این حوزه در شهرستان گرمی ایجاد شده است.

فرخی تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات مناسب در زمینه گیاهان بومی که از ارزش دارویی برخوردار هستند، با انجام اصلاحات در الگوی کشت و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدامات مناسبی در این مسیر انجام خواهد شد.

وی از راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی در زمینه گیاهان دارویی خبر داد و افزود: با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی استان اردبیل به منظور بالا بردن ارزش افزوده گیاهانی که از ارزش مناسب دارویی برخوردار هستند وعرق‌گیری و فرآوری مناسب آن‌ها آزمایشگاه‌های تخصصی در این حوزه راه اندازی شده است. 

 

 

انتهای پیام/ع

شناسایی و معرفی گیاهان دارویی در شهرستان گرمی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.