برگزاری سمینار بین المللی از خاقانی تا شهریار در استان آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری استان با بیان اینکه تبریز2018 بزرگترین فرصت برای شناساندن ظرفیت ها استان می باشدگفت:سمینار بین المللی از خاقانی تا شهریار در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری استان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بستان آباد توجه به صنعت گردشگر با رویکرد اقتصادی در استان را از اولویت های میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت:برای تبریز 2018 پنج محور گردشگری تعریف شده و تلاش می کنیم مدت اقامت گردشگر در استان که یک روز می باشد با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و شهرستانها به چهار شبانه روز برسانیم.

وی گفت:تعداد تخت هتلینگ در استان هفت هزارو400 بوده تلاش می کنیم برای تبریز 2018 آن را به 13 هزار تخت برسانیم.

فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه خواستار تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری به اداره در شهرستان شد و افزود: در شهرستان بستان آباد بیش از 600 اثر تاریخی وجود دارد که تنها 19 اثر آن به ثبت رسیده است.

سید علی موسوی حسینی، شهرستان بستان آباد را دارای ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی و صنعتی و گردشگری عنوان کرد و افزود:باید تلاش شود از این ظرفیت در تبریز 2018 استفاده شود.

وی ایجاد موزه تاریخی در این شهرستان را با سبقه تاریخی بیش از شش هزار ساله از نیازهای ضروری در حوزه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی عنوان کرد .

دکتر محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار مدیریت و حفاظت از آثار تاریخی موجود در شهرستان شد و افزود:متاسفانه بیشترین آثار تاریخی در این شهرستان مورد غارت و چپاول سود جویان واقع شده است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان آثار تاریخی وجود دارد که هنوز ثبت ملی نشده اند افزود:کاروانسرای الخلج ،حمام تاریخی قره چمن، پل سعید آباد و سایت تاریخی شهر اوجان به صورت اورژانسی نیاز به بازسازی و رسیدگی دارند.

وی با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیتهای تالاب قوریگل و آبگرم معدنی بستان آباد در حوزه گردشگری گفت:هنوز در بحث هتلینگ آبگرم برای مسافران و گردشگران در شرستان کار اساسی صورت نگرفته است.

وی پیست اسکی سهند را بهترین داشته این شهرستان در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود:پیست اسکی سهند بهترین گزینه برای جذب گردشگر و برگزاری ورزش های زمستانی در شهرستان بستان آباد می باشد که مورد غفلت واقع شد.

 

انتهای پیام/ش

بیش از 600 اثر تاریخی در شهرستان بستان آباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.