بروجردی مطرح کرد؛

میراث فرهنگی؛ مایه افتخار هر کشور است/ رویکرد کتب‌های درسی بررسی شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ضرورت بررسی رویکرد کتاب‌های درسی خبر داد.

میراث فرهنگی؛ مایه افتخار هر کشور است/ رویکرد کتب‌های درسی بررسی شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اشرف بروجردی‌ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران‌ در سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات که امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه‌ ملی برگزار شد با اشاره به اینکه اگر امروز همایش‌ها و انجمن‌های زیادی برگزار می شود به دلیل اراده مستحکم است، اظهار کرد: برای تکوین‌ جامعه مدنی قدرت باید‌ بین همه مردم جامعه و صاحب‌نظران‌ توزیع شود و قدرت منسجم‌ سبب می‌شود تا مشارکت جمعی‌ به وجود آید‌.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران‌ با بیان اینکه اگر امروز انجمن‌های زیادی را شاهد هستیم‌ به دلیل قانون سوم مجلس‌ شورای اسلامی است، اظهار کرد: در ماده 182 قانون برنامه سوم‌ گنجانده شده‌ است تا دولت‌ شرایط‌ و تسهیلاتی‌ را ایجاد کند که مردم به صورت داوطلبانه‌ در نهادهای‌ مردمی‌ حضور یابند‌.

وی خاطرنشان کرد: بعد از NGO‌ها، سمن‌ها تشکیل شدند که البته اعتراض های زیادی را نسبت به آن داشتیم، اما متأسفانه این اعتراضا‌ت به جایی نرسید‌ و برخلاف‌ قانون برنامه سوم که بحث داوطلبانه بودن را مطرح می‌کرد در سمن‌ها به این موضوع توجهی نشد.

انجمن‌های اجتماعی‌، صنعتی‌ و علمی‌ باید از یکدیگر‌ تفکیک‌ شوند

بروجردی با اشاره به اینکه انجمن‌های اجتماعی‌، صنعتی‌ و علمی‌ باید از یکدیگر‌ تفکیک‌ شوند، گفت: انجمن‌ها هر کدام این پتانسیل را دارند‌ که به صورت مستقل و تخصصی‌ شبکه‌سازی شوند، تبادل نظری که هر یک از انجمن‌های تخصصی‌ با یکدیگر دارند‌ در نهایت‌ سبب می‌شود تا به نظام‌ برای تصمیم‌گیری‌اش کمک کند، اگر به قانون برنامه سوم مراجعه کنید در ماده 70 آن می‌بینید که شورای اداری استان‌ها و شهرستان‌ها موظف‌ هستند که برای تصمیم‌گیری و ارائه ایده‌‌های خود از تمام انجمن‌ها دعوت کنند.

وی تصریح کرد: انجمن علمی کتابداری‌ مغفول‌ واقع شده و دلیل‌ آن هم این است که در اساسنامه‌ این انجمن‌ توجه به‌ کتب‌ درسی‌ برای رشته کتابداری‌ نوشته شده است اما کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین وزارت علوم به این موضوع توجه نمی‌کند.

بروجردی یادآور شد: امیدوارم‌ در طول این همایش‌ در رابطه‌ با رویکرد‌های جدیدی که برای بهره‌مندی‌ کتب‌ در جهان وجود دارد‌ بررسی‌ شود و برای حفظ‌ میراث‌ فرهنگی و مکتوب‌ که مایه‌ افتخار هر کشور است‌ به نتایج مطلوبی‌ برسیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار