مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شیراز خبر داد؛

تهیه نقشه ۳ بعدی بافت تاریخی در شیراز

نقشه ۳ بعدی بافت تاریخی در شیراز تهیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  حسین عباسی مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شیراز با اشاره به تهیه نقشه ۳ بعدی برای بافت تاریخی شیراز گفت: به زودی محدوده ۳۵۷ هکتاری بافت تاریخی شیراز اسکن سه بعدی می‌شود تا در یک نقشه ۳ بعدی جامع و کامل تمامی جزئیات این بافت ارزشمند به دست آید.

وی بیان کرد: نقشه برداری از کل بافت تاریخی شیراز با پهپاد به زودی انجام می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، و بنا بر نیاز مجموعه به زودی قرارداد با مشاور درخصوص اجرای اسکن سه بعدی امضاء می‌شود.

مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شیراز با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در بافت تاریخی یزد و برای تکمیل طرح ثبت جهانی این شهر انجام می‌شود، افزود: با برنامه ریزی اسکن سه بعدی و تصاویر هوایی بافت تاریخی شیراز نیز به زودی اجرایی می‌شود.

عباسی ادامه داد: عکس‌های هوایی متعددی از بافت تاریخی شیراز وجود دارد، اما اسکن سه بعدی جزئیات بناها، گذرها، ارتفاعات و تمامی المان‌های موجود در بافت تاریخی را به صورت تفکیک شده در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شیراز تصریح کرد: طرح پایلوت مرمت ۲۷ خانه تاریخی شیراز تهیه شده که نقشه برداری و کسب جزئی‌ترین اطلاعات این بنا‌ها در دستور کار بوده، و تا ۲ ماه طرح آماده اجرا است.
انتهای پیام/ت

تهیه نقشه بافت تاریخی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار