تظاهرات در لندن در اعتراض به حمایت انگلیس از بیانیه بالفور

فعالان حامی فلسطین با تظاهرات در شهر لندن خواستار عذرخواهی دولت انگلیس به خاطر حمایت از بیانیه بحث برانگیز بالفور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، فعالان حامی فلسطین با تظاهرات در شهر لندن خواستار عذرخواهی دولت انگلیس به خاطر حمایت از بیانیه بحث برانگیز بالفور شدند. این تظاهرات دقایقی است در مرکز لندن آغاز شده است و شمار تظاهرات کنندگان به هزاران نفر می‌رسد.

تظاهرات کنندگان معتقدند این بیانیه سبب خلق اسرائیل و آواره شدن فلسطینیان شده است، از این رو خواستار عذرخواهی دولت انگلیس به علت حمایت از این بیانیه هستند.

خبرنگار پرس تی وی گفت، این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هم اکنون در انگلیس به سر می‌برد و از انگلیس به علت حمایت از تشکیل اسرائیل قدردانی کرده است.

به گفته خبرنگار پرس تی وی، ترزا می، نخست وزیر انگلیس تاکنون از عذرخواهی سرباز زده و در عوض گفته است مردم انگلیس باید به این کار دولت افتخار کنند. می‌افزون بر این، هر گونه انتقاد از اسرائیل را اقدامی ضد یهودی خوانده است.

نخست وزیر انگلیس همچنین مخالفت خود را با جنبش تحریم اسرائیل موسوم به «بی دی اس» هم اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/

 

اعتراض فعالان حامی فلسطین به حمایت انگلیس از بالفور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
باید همواره انگلیسی ها به خاطر اعلامیه بالفور و تحویل سرزمین فلسطینی ها به صهیونیست های بی ریشه و بی هویت و دشمن بشریت محکوم و سرافکنده کرد . ننگ بر انگلیس خبیث .
آخرین اخبار