بازتاب مراسم سیزده آبان در خبرگزاری فرانسه؛

ایرانی‌ها آدمک ترامپ را با چوب کتک زدند/ پرچم آمریکا به آتش کشیده شد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی برگزاری مراسم سیزده آبان در تهران را بازتاب داد.

ایرانی‌ها آدمک ترامپ را با چوب کتک زدند/ پرچم آمریکا به آتش کشیده شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد: هزاران نفر از ایرانیان روز شنبه با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و به آتش کشیدن پرچم آمریکا در اعتراض به سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و بزرگداشت سالگرد تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی آمریکا) در سال 1979 ، تظاهرات کردند.

در حمله دانشجویان به سفارت سابق آمریکا در تهران که چند ماه پس از انقلاب اسلامی سال 1979 صورت گرفت گروهی از دیپلمات های آمریکایی به مدت 444 روز گروگان گرفته شدند و این مسئله باعث قطع روابط دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن شد  مسئله ای که همچنان نیز ادامه دارد.

تظاهرکنندگان که مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران تجمع کرده بودند آدمک ترامپ را با چوب کتک می زدند. در این مراسم همچنین ماکت یک موشک بالستیک به نشانه بی توجهی به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، به نمایش گذاشته شد.

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته از تایید توافقنامه هسته ای بین تهران و قدرت های جهان خودداری کرد، توافقنامه ای که محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران را در ازای لغو برخی تحریم ها علیه این کشور درپی داشته است. ترامپ تهدید کرده ممکن است هر لحظه از این توافق خارج شود.

آمریکا همچنین در واکنش به برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرده است.

در بیانیه ای که در مراسم روز شنبه قرائت شد آمده است ایرانیان آمریکای جنایتکار را دشمن اصلی خودشان می دانند و اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور منفور آمریکا را علیه ملت بزرگ ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران محکوم می کنند.

انتهای پیام/

 

بازتاب برگزاری مراسم سیزده آبان در خبرگزاری فرانسه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
امریکا نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
آخرین اخبار