اجرای قطعه اول جاده جدید کرمان-رابر در آینده نزدیک

در پی بازدید استاندار کرمان از مجتمع معدنی و صنعتی مس در حال اجرا منطقه درآلو مقرر گردید قطعه اول جاده جدید کرمان-رابر در آینده ای نزدیک اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان  به اتفاق نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از مجتمع معدنی و صنعتی مس در حال اجرا منطقه درآلو وابسته به شرکت ملی صنایع مس ایران بازدید کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید از اجرای قطعه اول جاده جدید کرمان-رابر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: جاده جدید کرمان-رابر به طول 125 کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مطالعه شده و قطعه اول این جاده از سمت شهرستان رابر به طول 23 کیلومتر به صورت مشارکتی با مجتمع معدنی و صنعتی مس درآلو اجرا خواهد شد.
محمد مهدی بلوردی با اشاره به مطالعه خط انتقال آب از شهرستان رابر به مجتمع معدنی و صنعتی مس درآلو در راستای کاهش هزینه و دوباره کاری ها، افزود: با برگزاری جلسات مشترک فنی و مهندسی، مسیر جاده و مسیر مورد نیاز خط انتقال آب با هم انطباق داده شده است و در این راستا صرفه جویی حداقل 13 میلیارد تومانی صورت خواهد گرفت.
وی یادآورشد: مسیر جدید کرمان-رابر نسبت به مسیر موجود رابر-بزنجان-کرمان 60 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.
مجتمع معدنی و صنعتی مس درآلو در نظر دارد طی طرح اجرایی، از معدن مس این منطقه سالانه هفت میلیون تن کانسنگ مس با عیار متوسط 39 درصد و سالانه حدود شش میلیون تن باطله استخراج نماید؛ همچنین پیش بینی می شود در کارخانه فرآوری مس این مجتمع نیز سالانه حدود یکصد هزار تن کنسانتره سولفیدی مس با عیار 26 درصد تولید شود.
شرکت ملی صنایع مس ایران کارفرما و موسسه امین وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) پیمانکار مجتمع معدنی و صنعتی در منطقه درآلو می باشند.
فاز اول مجتمع معدنی و صنعتی در حال اجرا در منطقه درآلو سال 89 اجرایی شده و تاکنون بیش از 19 میلیون تن باطله برداری انجام گرفته و هنوز یک میلیون و هشتصد هزار تن آن باقی مانده است و این در حالیست که تاکنون تجهیز کارگاه در پنج هزار متر مربع انجام شده و در سوله مربوط به عملیات تغلیظ هفت هزار متر مربع بتن ریزی شده است.

انتهای پیام/ی

ساخت جاده جدید در مسیر رابر -کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار