۶۱هزارهکتاراراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین مجهزمی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی پایاب رود‌های مرزی زاب و ارس از محل صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات اجرای شبکه‌های فرعی رودخانه ارس اظهارداشت: آذربایجان غربی بعد از خوزستان دومین استان کشور در زمینه اجرای طرح مهار آب‌های مرزی است و این طرح در دو حوزه رودخانه زاب در سطح ۱۲ هزار هکتار و رودخانه ارس در سطح ۴۸ هزار هکتار در مناطق تحت پوشش شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر مصوبات طرح آب‌های مرزی هستیم عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد این طرح‌ها در منطقه آزاد ماکو قرار دارد که بر اساس برنامه زمانبندی از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای ۱۶ طرح عمرانی از محل پروژه آب‌های مرزی در شهرستان ماکو در حال انجام است اضافه کرد: امیدواریم در زمان باقی مانده از تعهد اجرایی، روند اجرایی این طرح‌ها به خوبی پیش برود.

کریم زاده با بیان اینکه هم اکنون نظام بهره برداری همزمان با پیشرفت کار در حال انجام است افزود: برای اجرای این طرح‌ها مشاورزان پروژه‌ها تعیین شده و پیگیر انجام صد درصدی کار در زمان معین هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ساکنان پایاب رودخانه‌های مرزی به ۴ گروه تقسیم شده اند، گفت: باید با گروه‌های تعریف شده که سند قابل ارائه و پروانه چرا دارند، تعامل لازم صورت گرفته و در اولویت واگذاری باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۴ گروه هم آب در روستا‌های تحت پوشش منطقه آزاد ماکو تعیین تکلیف شده اند اضافه کرد: این گروه‌ها به مساحت ۱۱ هزار هکتار در منطقه آزاد ماکو قرار دارند که تعیین تکلیف شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همچنین ۱۴ تعاونی تولید در این زمینه تشکیل شده که شامل چندین تعاونی هم آب هستند افزود: بر اینکه واگذاری، صدور و انتقال سند باید براساس ماده ۲۴ قانون تشکیل مناطق آزاد صورت بگیرد.

انتهای پیام//ن.م

تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.